Marc van Bommel sales directeur Customer Data Platforms

07-11-2018 (10:25) - Mensen

BlueConic, de van origine Nederlandse marktleider in de snelgroeiende markt voor Customer Data Platforms (CDP), heeft entrepreneur en business strategist Marc van Bommel benoemd als Europese sales directeur om de groei en het Europese partner-ecosysteem verder uit te bouwen.


BlueConic, in 2010 gestart door CEO Bart Heilbron en CTO Martijn van Berkum, heeft sinds 2014 vanuit het hoofdkantoor in het Amerikaanse Boston wereldwijd een klantenbestand opgebouwd dat nu bestaat uit meer dan 250 klanten als Hearst Newspapers, Virgin Mobile en Moen. Sinds 2017 is BlueConic opgenomen in het Gartner Magic Quadrant voor Digital Marketing Hubs. BlueConic is een van de weinige pure Customer Data Platforms.  Het brengt alle klantdata binnen een bedrijf bij elkaar om marketeers in staat te stellen deze ‘single view’ direct te activeren waar en wanneer benodigd over marketingapplicaties, apparaten en –kanalen heen. Ook in Nederland, waar het Customer Data Platform initieel uitsluitend via partners werd verkocht, werken bedrijven als KPN, ING, T-Mobile en ANWB met BlueConic. Zij realiseren zo gepersonaliseerde campagnes, hogere conversies en verbeterde retentie.


Marc van Bommel heeft ruim 20 jaar ervaring in het laten groeien van bedrijven van diverse omvang in de marketing-, mobile- en IT-branche. Zo was hij nauw betrokken bij de oprichting van diverse startups, en meest recent diverse jaren actief als enterprise sales bij SAP. Marc van Bommel geeft aan: “In Europa staat de CDP-markt op springen. We weten vanuit de VS dat een Customer Data Platform een cruciaal instrument is om een holistische overzicht van elke klant te krijgen en met ieder van hen in realtime te kunnen interacteren. Het is natuurlijk geweldig om op zo’n bepalend moment een rol te mogen spelen in het aandrijven van de markt.”