Medewerkers Albert Heijn opgeleid tot 'Masters in vers'

06-06-2019 (10:45) - Mensen

Albert Heijn zet vol in op het beste versaanbod in Nederland. Daartoe worden drie winkels per week omgebouwd naar het nieuwste winkelconcept met meer ruimte voor vers eten en kookinspiratie. Medewerkers krijgen bovendien extra opleiding en begeleiding, onder andere in een nieuw trainingscentrum in het Gelderse Enspijk.


Hier worden duizenden winkelmedewerkers getraind in alles wat met vers te maken heeft. De focus op vers past in de filosofie van CEO Marit van Egmond dat Albert Heijn dé plek is waar consumenten de beste keuzes kunnen maken om lekker, gezond en verantwoord te eten.


'Niet voor niets stellen wij ons versaanbod centraal in onze strategie. Wij zijn er namelijk van overtuigd dat lekker, gezond en verantwoord eten bijdraagt aan een beter leven voor iedereen. Verse producten zijn daarbij een onmisbaar onderdeel', aldus Van Egmond.


opleidingstraject

De training begint met een bezoek van de nieuwe Albert Heijn verstruck, gevolgd door intensieve masterclasses in vers in het nieuwe trainingscentrum. Vervolgens start een uitgebreid opleidingstraject waarin winkelmedewerkers door middel van e-learning en coaching worden opgeleid tot 'Master in vers'. 


Op het gebied van vers werkt Albert Heijn intensief samen met een vaste kern van boeren, telers en andere leveranciers in Nederland en het buitenland. Van Egmond: 'We vinden het belangrijk om regie te hebben op de hele versketen, van land tot klant. We kunnen onze klanten precies vertellen waar onze producten vandaan komen, wie er in de hele keten bij betrokken zijn, wat in de producten zit en natuurlijk wat voor lekkere gerechten je ermee kunt maken.'