NoFoodWasted haalt Nils Clement aan boord als aandeelhouder

07-02-2018 (09:04) - Mensen

NoFoodWasted heeft Nils Clement als nieuwe aandeelhouder aan boord gehaald. Clement is oprichter en mede-eigenaar van Euro-Caps, ‘s-werelds grootste producent van private label koffiecapsules, die compatible zijn met Nespresso en Dolce Gusto systemen.
 

Clement  werkte jarenlang bij Starbucks en Ahold en neemt daardoor een schat aan retailervaring mee. Met Clement aan boord wil  NoFoodWasted een stevig fundament neerzetten voor de strijd tegen voedselverspilling.
 
 
Clement is de derde aandeelhouder van NoFoodWasted. De eigenaren van marketing- en communicatiebureau CONSPIRACYSINC, Olivier Lisman en Norbert Pollemans, enthousiasmeerden Nils Clement om ook bij te dragen aan NoFoodWasted. ‘De combinatie van de klik met founder August de Vocht en de aansprekende missie van NoFoodWasted maakten dat ik aan boord ben gestapt’, aldus Clement. 
 

NoFoodwasted: minder verspilling

Clement: ‘NoFoodWasted is een laagdrempelig initiatief, iedereen kan gemakkelijk meedoen. Het speelt precies in op de trend van minder verspilling, daarom spreekt het mij zo aan. Met dit brede platform kun je een waanzinnige stap maken in meer efficiency van de voedselketen.’
 

Fans creëren voor kwaliteit

Volgens Clement is het belangrijk om focus te houden in deze markt en kwaliteit te leveren. ‘Bij Euro-Caps houden wij continu een vinger aan de pols bij de klant om het beste product te leveren. Consumentenreviews en klantenpanels zijn erg belangrijk voor ons, is er een klacht dan voeren wij direct verbeteringen door. En dat koppelen wij weer terug naar de klant. Zo creëren wij fans’, vertelt Clement. Bij NoFoodWasted gebeurt dat ook al via de Afgeprijsd-app, gebruikers kunnen feedback doorgeven en zo ontstaat er waardevolle interactie. ‘Uit die feedback kun je de early adapters filteren, die weer van grote waarde zijn voor een organisatie als NoFoodWasted’.
 
 
De toekomst van NoFoodWasted ziet Clement rooskleurig in: ‘We zijn binnen een aantal jaar in een drietal landen actief, misschien wel vier, en de grote retailketens zijn dan ook aangesloten. Mijn rol voor de komende periode ligt bij een stuk positionering en helpen bij de huidige groeifase.’