Nort van Hulten wint VEDIS Retail Scriptieprijs

09-11-2018 (16:12) - Mensen

Nort van Hulten is de winnaar van de VEDIS Retail Scriptieprijs 2018. De student aan de Tilburg University kreeg de waardering voor zijn scriptie ‘Cutting through the clutter. The effects of reducing the online assortment on website traffic conversion and sold product quantity’. Nort ontving de prijs met het daaraan verbonden bedrag van drieduizend euro tijdens Retailpoort 2018 in Den Haag.
 

Een vakjury selecteerde Nort van Hulten als winnaar van de VEDIS Retail Scriptieprijs 2018. Doorslaggevend was de combinatie van academische vernieuwing, relevantie en de kwaliteit van de toepassing van de econometrische modellering. De jury is van mening dat de door Nort ontwikkelde benadering navolg zal vinden bij veel retailers en derhalve een waardevolle bijdrage kan leveren aan de dagelijkse retailpraktijk. 
 
 
De VEDIS Retail Scriptieprijs, de inmiddels al een aantal jaren samenwerking met Nyenrode Business Universiteit en NIMA, wordt jaarlijks uitgereikt aan de student(en) met de beste scriptie over een onderwerp met daadwerkelijke relevantie voor de retail. Met de prijs wil het VEDIS Retail Platform wetenschappelijk en toegepast wetenschappelijk onderzoek bevorderen voor de retail relevante thema’s. 
 

De jury

Kitty Koelemeijer, Hoogleraar Retail & Marketing Nyenrode Business Universiteit, bestuur VEDIS
Jan Derek Groenendaal, Vice-President European Strategic Projects Ahold Delhaize, bestuur VEDIS
Frans van der Kraan, Leasing & commercial director Via Outlet Plc., bestuur VEDIS
Ruud Verschuur, Managing director Drivesight, NIMA Register Marketeer
 
 

v.l.n.r.: Dhr. Ruud Verschuur, Managing director Drivesight, NIMA Register Marketeer,  Juryvoorzitter Prof. dr. ir. Kitty Koelemeijer, Nyenrode Business Universiteit, de winnaar VEDIS Retail Scriptieprijs 2018 Nort van Hulten en Dhr. Guido van Woerkom, voorzitter Detailhandel Nederland.