SowiesoHelder breidt uit met creatief directeur Irpa Allard

13-11-2019 (09:00) - Mensen

Het managementteam breidt uit met een creatief directeur. ‘We vertellen verhalen en activeren merken en bedrijven’, zegt Joost van Iperen, managing director bij SowiesoHelder. ‘Steeds belangrijker daarin wordt het overkoepelende concept dat aansluit op de strategische koers en de communicatiedoelstellingen. Met Irpa krijgen we een specialist in huis op het gebied van strategische conceptontwikkeling en creatie met wie we samen de volgende stappen voor het bureau kunnen zetten.’

Met Irpa Allard haalt SowiesoHelder iemand binnen met veel retail-ervaring. Als business unit director van MPG. was ze zakelijk en creatief eindverantwoordelijk voor alle Ahold accounts (Etos, Gall & Gall, Albert Heijn/Allerhande, AH to go). Vijf jaar geleden lanceerde ze met haar team voor Ahold USA Savory magazine de ‘Amerikaanse Allerhande’, inmiddels uitgegroeid tot een platform. Ook ontwikkelde ze begin 2019 het concept voor het nieuwe magazine van DA dat vier keer per jaar verschijnt. Als creatief directeur van SowiesoHelder zal zij ook op beide projecten werkzaam blijven. Voor Ahold USA/Savory op strategie, voor DA conceptbewaking.