Tom Sibma & Diederik Mulder winnen JongeHonden 24uur Pitch 2018

25-04-2018 (09:50) - Mensen

Tom Sibma en Diederik Mulder hebben de 24uur pitch 2018 gewonnen. JongeHonden en Booking.com sloegen de handen ineen om de ultieme 24-urige ‘creative get away’ te creëren voor 24 creatieve teams in Nederland.
 
 
Na 24 uur brainstormen, concepten en presenteren van zaterdag 21 april t/m zondag 22 april kraakten Tim en Diederik de creatieve code en werden daarvoor beloond met de eerste plaats. Ryan Wolters en Will van der Merwe eindigden op plek twee en Michael James Philips en Scott Kooken maakten de top drie compleet. Alle drie de winnende teams zullen Nederland vertegenwoordigen op de Young Lions competitie tijdens het Cannes Lions Festival.
 

volgende generatie creatieve leiders

De jury voor de creative hackathon bestond uit Pascal Rotteveel (Executive Creative Director Virtue), Mervyn ten Dam (Executive Creative Director Achtung) en Luis Ortiz (Global Senior Comms Creative Booking.com). Ortiz en het Booking.com team hadden als doel om de creatieve grenzen op te zoeken voor de 24uurs pitch. Luis Ortiz: “We zijn enorm enthousiast dat we samen met JongeHonden onze eerste creative hackathon hebben georganiseerd en daarmee de volgende generatie creatieve leiders hebben versterkt. De vibe en energie waren fantastisch dit weekend. We waren onder de indruk van de kwaliteit van de pitches en kijken ernaar uit om te zien hoe deze jonge creatieve professionals hun ideeën en carrières naar een hoger niveau zullen tillen in de toekomst. 


24H pop-up hotel

De 24 creatieve duo’s arriveerden zaterdagavond om 18.00 in het pop-up hotel in het Westerpark, waar de deur voor 24uur gesloten bleef. Het pop-up hotel, compleet ontworpen door Booking.com in samenwerking met productiebureau ‘the Good guys’, bevatte alle faciliteiten en elementen om het perfecte verblijf met Booking.com te visualiseren en daarnaast de gretige creatieve duo’s te voorzien in hun behoeften. In het 24H pop-up hotel hadden de duo’s de beschikking over flexibele werkplekken, speciale diner- en slaapruimtes en een grootse presentatie arena.
 

impactvolle ideeën

Jasper Vierboom en Tim van Aerschot, board members bij JongeHonden, waren onder de indruk van de setting en de vibe tijdens de 24H pitch. Jasper: “De 24H pitch is onze populairste pitch en levert altijd impactvolle ideeën op. Door een compleet pop-up hotel te bouwen (enkel voor deze pitch) en waanzinnige creatieve elementen toe te voegen aan het concept laat Booking.com de creatieve industrie zien dat tijd is om in de toekomst van deze getalenteerde jong creatieven te investeren.” Tim zag dat die investering ook loonde: “We hebben de 24H pitch naar een hoger niveau getild!” JongeHonden maakt zich hard voor investeren in jong creatief talent. Met Booking.com vonden we dit jaar een partner die de investering in onze creatieve toekomst serieus nam en daar een volgende stap in heeft gezet. Ik ben ervan overtuigd dat door de lat zo hoog te leggen voor de organisatie en inhoud van de pitch, de lat automatisch ook hoger lag voor de deelnemende jonge honden. Dat blijkt uit de geweldige kwaliteit van de 24 creatieve concepten. Het was epic!”
 

creatieve extra’s en vriendjes

Het pop-up hotel bevatte creatieve extra’s om de duo’s bij te staan. Zo deden de teams om 02.30 mee aan midnight body combat, werd om 07.00 ’s ochtends een yoga sessie georganiseerd en konden deelnemers die mentaal en fysiek ‘vast zaten’ gebruik maken van een on-site masseur of old school spelletjes automaten. Daarnaast konden de teams leunen op ‘een extra linkerhersenhelft’ - meerdere senior creatieven en strategen uit de industrie kwamen gedurende de 24uur langs om de creatieven van extra inzichten te voorzien. Marten Meijboom (Achtung), Denise Willigers (DPPLR), Janna Stolp (Virtue), Lara Micocki (Boomerang), Sarah Muscat (Boomerang), Jeena van der Heul (Fitzroy), Munise Can (Code D’azur), Ruben van Dijk (Selmore) en Mees Ubachs (Dawn) hielpen de teams verder op weg.