MassiveMusic creëert nieuwe muziek identiteit Philips

13-11-2018 (10:19) - Audio

MassiveMusic heeft een unieke sonic identity ter ondersteuning van de herpositionering en nieuwe business strategie van Philips gecreëerd. Met innovatie en creativiteit in het hart van zowel Philips als MassiveMusic, ontwikkelden zij samen het nieuwe geluid van Philips waarbij de gloeilamp, het product dat aan de basis van het merk heeft gestaan, werd ontleed.


Met het ‘Philips Instrument’ werd een compleet palet aan specifieke geluiden gecomponeerd voor Philips’ brand identity, van UI en product-geluiden tot advertising en marketing.
 

Door het gebruik van contact microfoons, wist Massivemusic het intieme geluid van Philips’ meest iconische product te vangen, de gloeilamp, en combineerde dit met een set van human sounds. Deze verzameling geluiden, variërend tussen hartslagen en het knippen van de vingers, tot het geluid van een strijkstok tegen een gloeidraad, vormen samen het Philips Instrument met melodische, ritmische en harmonieuze muziek-elementen als resultaat. Deze innovatieve en menselijke sonic identity, reflecteert de missie van Philips: ‘making people’s lives better through innovation’.

 
Luc van Stiphout, Head of Music & Brands bij MassiveMusic: “De klassieke gloeilamp staat symbool voor creativiteit, voor verbeelding en voor het hebben van een idee. Dat was onze inspiratie. Tegelijkertijd is het een Philips-icoon, dat staat voor hun roots in design en perfectie. Door het Philips Instrument te creëren en het geluid van hun gloeilamp te gebruiken, nemen we de consument mee naar het hart van het merk. De boodschap: Philips gebruikt zijn innovatieve kracht om jouw leven makkelijker en leuker te maken.”

 
Het nieuwe Philips sound logo, zal vanaf nu alle auditieve communicatie voor het merk afsluiten. Daarnaast is met het instrument een rijk palet aan product- en interface geluiden ontwikkeld. Zo ontstaat een herkenbare signatuur voor alle touchpoints van het merk Philips: communicatie, producten, services. Een consistent geluid in alle markten, wereldwijd, elke keer dat iemand in aanraking komt met het merk.


Luc van Stipthout: “Tijdens onze zoektocht met Philips hebben we van zowel het samenwerkingsproces als van het project genoten. Door het maken van een nieuw, eigen instrument en branding tool vanuit een overkoepelend concept, zijn we verder gegaan dan enkel het componeren van het nieuwe geluid van Philips. Dit resulteert niet alleen in een sound logo voor reclamecampagnes, maar bedient ook Philips’ product geluiden en digitale services.


door het hele bedrijf heen 

Thomas Marzano, Global Head of Brand Experience bij Philips: “We vroegen MassiveMusic om het merk Philips te vertalen naar een nieuwe, overzichtelijke set geluiden. Maar samen hebben we uiteindelijk onze sonic brand identity door het hele bedrijf heen getransformeerd. Dit verandert onze merkherkenning compleet. Het laat zien dat customer experience echt in het hart staat van wat we doen.”