Ontwikkel de optimale customer journey en zet de klant centraal

30-07-2019 (11:21) - Opleidingen

De essentie van customer journey management is klantreizen zó op te zetten en continu te verbeteren dat deze leiden tot een betere klantbeleving. Met als uiteindelijk doel lagere kosten, loyalere klanten en/of meer ambassadeurs.
 
De post-HBO opleiding Customer Experience & Journey Management leert je hoe je een goede customer experience strategie ontwikkelt en implementeert. Het doel is de optimale customer journey te ontwikkelen, waarbij de klantbeleving wordt verbeterd en de klantdoelen zoals aankoop, retentie, aanbeveling en tevredenheid worden gerealiseerd.
 

Je leert

De laatste trends en inzichten op het gebied van customer experience
Een customer experience strategie te ontwikkelen en te vertalen naar een customer experience plan
Customer journeys en persona’s in kaart te brengen
Hoe je de resultaten van customer journey management kunt meten en bijsturen
Hoe je customer experience goed organiseert en implementeert binnen je organisatie
Je ontwikkelt je eigen customer experience plan
 
Onderwerpen tijdens de opleiding Customer Experience & Journey Management
Module 1 - Customer Experience trends & strategie 
Customer experience trends, strategie & het customer experience plan
Onderzoeken van klantbeleving
De rol van het merk in customer experience en touchpoint design
 

Module 2 - Tactieken

Mapping van touchpoints en customer journeys
Persona ontwikkeling
Service design
Online customer experience
 

Module 3 - Organisatie & Implementatie 

Business case en implementatie van customer experience programma’s
Customer journey management
 

Voor wie is de opleiding bedoeld?

Deze opleiding is bestemd voor iedereen die betrokken is bij de planning en/of de uitvoer van service-, sales-, marketing- en communicatie activiteiten binnen organisaties. Je wilt je huidige kennis verbreden en verdiepen en deze graag toepassen in praktijk.
 

Praktische informatie

College: 9 colleges
Tijden: Avondopleiding: 18.30 - 21.30 uur en dagopleiding 09.00 - 16.00 uur (incl. lunch)
Eerstvolgende startdatum:  september 2019 
Locaties: Utrecht, Amsterdam, Leusden, Eindhoven, Rotterdam, Zwolle
Kosten: €4.140,- all in (excl BTW)
 

Meer informatie?

Ben je benieuwd of deze opleiding iets voor jou is? Lees meer over deze opleiding »
 

Advies over opleidingen & trainingen

Twijfel je nog tussen opleidingen of trainingen? Of wil je weten welke opleiding het beste bij jou past? Volg dan een gratis proefcollege op locatie of via een webinar. Wil je liever persoonlijk opleidingsadvies? We helpen je graag tijdens een persoonlijk adviesgesprek. Onze opleidingsadviseur Nicole beantwoordt al je vragen en geeft advies over jouw opleidingsmogelijkheden. Aan de hand van je carrièrewensen, achtergrond en leerdoelen kijken we welke opleiding voor jou geschikt is.
 

Over Beeckestijn Business School

Beeckestijn Business School is hét opleidingsinstituut voor online marketing, online communicatie & customer management en combineert strategie, theorie en praktijkkennis in kortdurende, praktische opleidingen op verschillende niveaus. Naast het geven van opleidingen op post-HBO en postdoctoraal niveau, biedt Beeckestijn Business School ook korte opleidingen die verdieping bieden binnen een vakgebied en op maat gemaakte in-company trajecten.
 
Beeckestijn geeft regelmatig clinics over diverse onderwerpen en publiceert regelmatig nieuwe kennisdocumenten in de vorm van whitepapers. Deze clinics en whitepapers zijn voor iedereen gratis bij te wonen of te downloaden via de site van Beeckestijn Business School. Beeckestijn Business School doet dit in het verlengde van haar opleidingen. #kennisdelen gaat verder dan alleen de opleidingen en de bijhorende colleges.