Adobe verandert personalisatie door middel van kunstmatige intelligentie

31-07-2017 (14:56) - Powered by

De meest succesvolle merken gebruiken data science om ervaringen te personaliseren en te voldoen aan klantbehoeften. Merken ontwikkelen interne statistische modellen en algoritmes voor op maat gemaakte ervaringen, maar toch benutten ze nog niet de volledige potentie van de technologie van kunstmatige intelligentie (AI).

 

eigen datamodellen en algoritmes toevoegen

Om dit te stimuleren, kondigt Adobe (Nasdaq: ADBE) aan de data science en algoritme optimalisatiemogelijkheden in Adobe Target, de personalisatietool van Adobe Marketing Cloud, open te stellen. Hiermee kunnen merken hun eigen datamodellen en algoritmes toevoegen aan Adobe Target om zo de beste ervaring te leveren aan hun klanten. Adobe introduceert daarnaast nieuwe mogelijkheden in Adobe Target, ondersteund door AI en machine learning framework Adobe Sensei. Dit om klantaanbevelingen en gerichte targeting verder te verbeteren, ervaringen te optimaliseren en de levering van een gepersonaliseerd aanbod te automatiseren.


eigen expertise combineren met de kracht van de AI

“De verwachtingen van de consument nemen steeds verder toe, waardoor hyperpersonalisatie geen mogelijkheid meer is voor een merk, maar een absolute noodzaak”, zegt Aseem Chandra, vice president, Adobe Experience Manager en Adobe Target. “Vooruitstrevende merken zijn al bezig met het ontwikkelen van gepatenteerde algoritmes. Als deze worden geïntegreerd in Adobe Target, kunnen merken hun eigen expertise combineren met de kracht van de AI en machine learning tools van Adobe om te voorspellen wat klanten wensen en deze wensen te leveren voordat klanten ernaar vragen. Dit ondersteunt de bedrijfswaarde en versterkt de merkloyaliteit.”

 

De mogelijkheid om gepatenteerde algoritmes toe te voegen aan een marketingplatform is uniek in de industrie. Merken profiteren van de mogelijkheid om hun industriële expertise te koppelen aan Adobe Sensei’s krachtige machine learning en AI-mogelijkheden in Adobe Target. Hiermee worden zij in staat gesteld om op grote schaal geïndividualiseerde klantervaringen te leveren.