citizenM en Triple winnen twee gouden Dutch Interactive Awards

25-05-2021 (10:11) - Awards

Internationaal hotel en lifestylemerk citizenM heeft twee gouden Dutch Interactive Awards (DIA) gewonnen. De digitale transformatie en de contactloze hotelervaring van citizenM werd door de jury bekroond tot beste Brand en Service.

In 2018 begonnen citizenM en full-service digitaal bureau Triple met het opnieuw uitvinden van de customer journey en de merkidentiteit op digitaal niveau tot leven te brengen. Het doel van de digitale transformatie was om het menselijke, persoonlijke en speelse merk-DNA van citizenM voelbaar te maken tijdens de hele reiservaring.
 

Innovatieve karakter van citizenM

citizenM staat bekend om zijn innovatieve karakter en schudde meer dan 10 jaar geleden de hospitality industrie wakker met zijn 'betaalbare luxe' concept. Tijdens de Covid-19 pandemie toonde citizenM weer zijn innovatieve karakter. Ondanks de moeilijke tijd voor de hospitality industrie, zette citizenM de digitalisering voort en kon het de technologische inspanningen versnellen.
 

Contactloze hotelervaring

In 2020 lanceerde citizenM met behulp van Triple het vernieuwde digitale ecosysteem; bestaande uit de website, een in-room tablet, de check-in kiosk en de gloednieuwe app die hierin centraal staat. Middels deze app hebben gasten niet alleen de complete controle over hun verblijf (zoals in- en uitchecken, openen van kamerdeuren, bedienen van hotelkamer en het bestellen van eten en drinken), ook zijn ze, indien ze daar behoefte aan hebben, verzekerd van een volledige contactloze hotelervaring. Door juist nu te investeren in de vernieuwde digitale strategie en de contactloze hotelervaring, zet citizenM de toon voor de rest van de hospitality industrie. Dit bleef door de jury van de Dutch Interactive Awards niet onopgemerkt: "Deze gouden case zet de standaard in de hotelindustrie en staat daarmee op eenzame hoogte. Can’t touch this", aldus het juryrapport.