Genomineerden VEDIS Retail Scriptieprijs 2018 bekend

15-10-2018 (17:12) - Awards

De drie kanshebbers voor de VEDIS Retail Scriptieprijs zijn bekend. De jury van de VEDIS Retail Scriptieprijs heeft, onder voorzitterschap van Prof. dr. ir. Kitty Koelemeijer, in twee rondes alle ingezonden scripties beoordeeld. Na uitgebreide discussies over de inhoudelijke kwaliteit van het onderwerp, de toegepaste onderzoeksmethodes en het nut voor de Retail zijn drie genomineerden gekozen.
 

Dit zijn de volgende genomineerden (in alfabetische volgorde):

 
 

stimuleren van jong retailtalent 

Jan-Derek Groenendaal, voorzitter VEDIS en Vice-president European Strategic Projects Ahold Delhaize, is jurylid van de VEDIS Retail Scriptieprijs: “Wij organiseren de VEDIS Retail Scriptieprijs voor het 5e jaar en we hebben een mooi aantal inzendingen mogen ontvangen. Met de Scriptieprijs wil VEDIS een platform bieden voor innovatie, inspiratie en kennisdeling in de retail en heeft met de prijs tot doel het stimuleren van jong retailtalent en ook het bevorderen van wetenschappelijk en toegepast wetenschappelijk onderzoek naar, voor de Retail, relevante thema’s.” 
 

De VEDIS Retail Scriptieprijs is een prestigieuze samenwerking met Nyenrode Business Universiteit en NIMA. 
De prijs wordt jaarlijks uitgereikt aan de student(en) met de beste scriptie over een onderwerp met daadwerkelijke relevantie voor de retail. 
 
De jury bestaat dit jaar uit de volgende retailspecialisten:
Kitty Koelemeijer, voorzitter jury, Hoogleraar in Retail & Marketing Nyenrode Business Universiteit, tevens  bestuurslid VEDIS.
Jan-Derek Groenendaal, Vice-president European Strategic Projects Ahold Delhaize, voorzitter bestuur VEDIS.
Frans van der Kraan, Leasing & Commercial director Via Outlet Plc., bestuurslid VEDIS.
Ruud Verschuur, Retail Expert, Managing Director DriveSight (retail- /fabrikantenadvies & opleiding), NIMA Register Marketeer.
Lieke Vogels, KNGF ledenservice en verenigingszaken, bestuur VEDIS. 
 

Criteria

Relevantie voor de praktijk. De scriptie heeft een directe praktische toepasbaarheid binnen de retail of de scriptie leidt tot inzichten die toepasbaar zijn door managers en/of ondernemers in de retail.
Idealiter is een implementatieplan of businessplan onderdeel van de scriptie.
Kwaliteit van de scriptie qua breedte, diepte, gehanteerde methodologie, conclusies en aanbevelingen.
Innovatieve aspecten en originaliteit.
 

De prijs

Tijdens Retailpoort 2018 op donderdag 8 november a.s. zal de winnaar van de VEDIS Retail Scriptieprijs 2018 bekend worden gemaakt. De winnaar maakt kans op een prijs met een totaalwaarde van € 3.000.