Koeckebackers wint VEDIS New Retail Champion Award 2017

20-12-2017 (16:55) - Awards

Op dinsdag 19 december j.l. tijdens de New Retail Champions event van VEDIS Retail Platform is Koeckebackers verkozen tot het meest innoverende en relevante retailconcept van 2017. 

 

De gepassioneerdheid van de ondernemer en het team, de sociale en maatschappelijke betrokkenheid die via het product wordt overgebracht aan de consument en de medewerkers in combinatie met echte ambachtelijke producten en niet te vergeten de schaalbaarheid, maakt dat Koeckebackers tot een terechte New Retail Champions is verkozen. Koeckebackers kreeg 52% procent van de stemmen van de ruim honderd aanwezige retaildeskundigen op het event van VEDIS.


v.l.n.r. Koeckebackers Marien Meurs, Huyb van Griethuysen en Joep Langen, de winnaars van de VEDIS New Retail Champion Award 2017, kregen uit handen van Julius Remarque, bestuurslid van VEDIS Retail Platform, de Award uitgereikt. En bloemen uit handen van Ilse Papilaja, Capgemini.

 

Koeckebackers was met drie andere retailerconcepten genomineerd voor de prijs. Boedelmakelaar en Frendz kregen respectievelijk 25% en 23% van de stemmen, en Koeckebackers waren met 52% een overduidelijke winnaar.


strippenkaart

De drie kandidaten waren door een vakjury geselecteerd uit een lijst van circa 35 retailers. Criteria waren dat een concept vernieuwend in de marktbewerking en onderscheidend moest zijn, relevant en actueel, passie voor ondernemerschap en ‘here to stay’. De winnaar van VEDIS New Retail Champion Award 2017 kreeg naast de Award bokaal van VEDIS eveneens een digitale waardecheque van 5 dagen consultancy van Capgemini en een strippenkaart t.w. van € 5.000 van retailcommunicatie adviesbureau Crossmarks.

Nadat de vakjury een voorselectie van 3 spraakmakende retailconcepten had vastgesteld, kregen alle genomineerden de tijd en de ruimte om de zaal met retaildeskundigen te overtuigen van de kwaliteiten van het eigen retailconcept. Na enerverende en van innovatie en passie doorspekte presentaties, kregen de aanwezige retaildeskundigen in de zaal, de gelegenheid om hun stem uit te brengen.


rapport

Door Rabobank is in het kader van het congres 'VEDIS New Retail Champion' een rapport geschreven over het thema innovatie: 'Inspelen op innovatie'. Het rapport is hier te downloaden.