Lipton mede-sponsor Young Impact Awards

19-04-2021 (15:37) - Awards

Volgens non-profit organisatie Young Impact kunnen jongeren de wereld positief veranderen. Een opvatting waar Lipton zich volledig bij aansluit. Als merk dat staat voor waardevolle connecties, wat raakvlak heeft met een thema als eenzaamheid, was de keuze snel gemaakt om dit jaar deel te nemen aan de Young Impact Awards en de categorie Maatschappij te sponsoren. Inmiddels zijn drie jongereninitiatieven genomineerd, waarbij het leveren van een positieve bijdrage aan de samenleving centraal staat. Stemmen kan tot 31 mei en de winnaar wordt op 2 juni bekend gemaakt.
 

Young Impact Day

De uitreiking vindt plaats op Young Impact Day, de nationale actiedag voor jongeren, die dit jaar op 2 juni valt. Er zijn workshops over ondernemen, talent ontdekken bij jezelf en optredens van artiesten, binnen de corona maatregelen. Door de verhalen van de genomineerden van de Young Impact Awards wordt aan de hele wereld laten zien dat jongeren in Nederland nu al het verschil maken voor een betere wereld.

Jaarlijks reikt Young Impact de Young Impact Awards uit aan jongeren die met hun initiatief tot het uiterste gaan om het verschil te maken in de wereld. Er zijn vijf awards verdeeld over de categorieën: Gelijke kansen, Maatschappij (waaronder eenzaamheid), Gezondheid, Klimaat en Diversiteit. Als genomineerden ben je een inspiratiebron op een gebied waar jongeren zich zorgen over maken en zich voor willen inzetten. Teun Toebes (21) won in 2019 een Young Impact Award vanwege zijn inzet voor mensen met dementie. De afgelopen jaren groeide hij uit tot een boegbeeld binnen de zorgsector en mocht hij zelfs op de koffie bij Mark Rutte.

Tot 31 mei kan er worden gestemd op de kandidaten in de verschillende categorieën via www.youngimpact.nl/stemmen/