New Brand Activators grote winnaar Communicatieprijs Brabant

20-04-2018 (16:18) - Awards

New Brand Activators won drie Bonken en is daarmee de grote winnaar geworden van de Communicatieprijs Brabant 2017. De jury prees het hoge niveau van alle winnaars, waaronder grote Brabantse bureaus als Persuade, Scheepens, Greenhouse Group, Studio Kluif en YourSocial.
 

De campagne ZiN Inspiratie Lab voor Sligro, gemaakt door New Brand Activators, won in de categorie beeldcommunicatie. Het bureau uit Veghel won ook nog een Bonk in de categorie corporate communicatie/extern voor haar case De Rooi Pannen. Later op de avond wees de stemronde van de 150 aanwezigen in de zaal New Brand Activators ook nog aan als Makers van het jaar.
 

De Bonk voor Merk van het jaar, ook door de stemmen van het publiek bepaald, ging naar Jongerenpunt Midden Brabant. Zij hadden Scheepens uit Tilburg de opdracht gegeven een campagne te maken tegen jeugdwerkloosheid. In plaats daarvan zette Scheepens Buro Werktuig op, een reclamebureau voor en door jongeren. Daar vullen de jongeren het gat op hun cv en doen zij werkervaring op. Deze case won ook de Bonk in de categorie Marketingcommunicatie/ reclame.
 

De jury reikte een speciale Bonk uit voor de beste geïntegreerde case. Deze ging naar Persuade, het reclamebureau uit Den Bosch, met de campagne Zo eenvoudig kan het zijn van Zeeman.
 

Voor de Communicatieprijs werden dit jaar 36 cases ingezonden door 23 verschillende inzenders. Dat betekende weer een flinke groei in het aantal deelnemers. In de categorie Corporate communicatie/ intern en de categorie Events & media werden geen Bonken uitgereikt omdat de jury het niveau van de inzendingen niet hoog genoeg vond.
 

De Communicatieprijs Brabant, ook wel de Bonk genoemd, is de grootste regionale communicatieprijs van Nederland. De Communicatieclub Bourgondië organiseert deze uitreiking om meer aandacht te krijgen voor het hoge niveau van communicatiewerk in Brabant. De Bonken werden gisterenavond voor de tweeëntwintigste keer uitgereikt, deze keer in LOFT Tilburg. De presentatie van de avond was in handen van Elske Verbraak.
 

alle uitgereikte prijzen

Merk van het jaar 2017: Jongerenpunt Midden Brabant
 
Makers van het jaar 2017: New Brand Activators
 
Bonk voor beste geïntegreerde case: Zeeman. Zo eenvoudig kan het zijn (Zeeman) – Persuade
 
 
Corporate communicatie/ extern
De Rooi Pannen (De Rooi Pannen) – New Brand Activators
 

Marketingcommunicatie/ reclame
Buro Werktuig (Jongerenpunt Midden Brabant) – Scheepens
 
Marketingcommunicatie/ activatie & promotie
European First – Facebook Dynamic Video Case (Ford Nederland) – Greenhouse Group
 
Design
Uncle Orange (Uncle Orange) – Studio Kluif
 
Interactief, digitaal en sociale media
CompliMentos (Perfetti van Melle/Mentos) – YourSocial
 
Beeldcommunicatie
ZiN Inspiratie Lab (Sligro) – New Brand Activators
 
 
Alle inzendingen zijn beoordeeld door de voltallige jury, steeds onder voorzitterschap van een categoriedeskundige.