Nominaties BNO Packaging Awards met Albert Heijn bekend

03-10-2018 (12:57) - Awards

De nominaties BNO Packaging Talent Award 2018 zijn bekend. Opvallend: Albert Heijn doet het goed met zes nominaties.  


Zes ontwerpen voor AH PUUR wasmiddelen komen in aanmerking voor de Packaging Talent Award 2018. De uitdaging om een verpakkingsdesign te bedenken voor de ecologische wasmiddelenlijn van AH PUUR heeft veel jonge ontwerpers en designstudenten aangespoord om een ontwerpvoorstel in te sturen. Uit de zes ontwerpen die de jury heeft geselecteerd, worden op 26 oktober drie winnaars bekend gemaakt.

 

nominaties

De jury is tot de keuze voor dee zes genomineerde ontwerpen gekomen. 

Kans op een prijs maken:

- Britt Rozendaal (student ruimtelijk ontwerp, Nimeto)
- Christian Lank (school of visual communication 2018, Danmark)
- Laura Voet (grafisch ontwerp St. Joost 2016)
- Adrià Tañà Ferrer (student ESDAP: Escola Superior de Disseny i d'Arts Plàstiques de Catalunya)
- David Horsler (Falmouth University, student graphic design)
- Ellis Sargeant (afgestudeerd in 2016, creative advertising, University Gloucestershire).


Uit de lijsrt met genomineerden worden tijdens het event SUPERFAST#5 op 26 oktober drie winnaars bekend gemaakt. Verder heeft de jury besloten één eervolle vermelding uit te reiken. De winnaar ontvangt € 1500,-. Tweede en derde prijs zijn respectievelijk € 300,- en € 200,-. 

 

jury

Jeroen Provoost van de jury: “Het was weer leuk om uit alle inzendingen de winnende ontwerpen te selecteren. En mooi om te zien dat we met ons merk zowel nationale als internationale ontwerpers hebben aangesproken." 


De jury bestond dit jaar uit: Frank Nas (managing director Design Bridge Amsterdam; voorzitter NEXTpack en juryvoorzitter), Jeroen Provoost (manager design & visual identity Albert Heijn), Sophie van Felius (design specialist Albert Heijn), Tahir Idouri (creative director Millford) en Ditte Glebbeek (design director, dBOD, VBAT Group). Secretaris van de jury is Rita van Hattum (BNO).