Storyboard wint AMMA Award met influencers

18-05-2018 (17:16) - Awards

Storyboard heeft de AMMA Award in de categorie Beste Engagement Strategie gewonnen. Deze prijs heeft het Amsterdamse mediabedrijf, samen met een aantal andere bureaus, toegekend gekregen voor de ‘Super-Super-Super-Selfie-lens’ campagne voor Tele2. De prijs werd donderdagavond uitgereikt door Victoria Koblenko tijdens de jaarlijkse AMMA Awards in Amsterdam.


Selfies zijn populair, en Snapchat is daarvoor een gewild kanaal. Om selfies nog leuker en makkelijker te maken, ontwikkelde Tele2 de Super-Super-Super-Selfie-lens voor Snapchat met selfiekoningin Roxeanne Hazes. Doel voor Tele2 was om te laten zien dat consumenten met de Unlimited Data van Tele2 echt Unlimited selfies kunt snappen.  

 

influencerstrategie

In samenwerking met iProspect, The Story Lab, INDIE, Code d’Azur en MEC was Storyboard verantwoordelijk voor de campagne. Storyboard ontwikkelde een influencer strategie die zorgde voor een groot bereik en een sterke engagement ter promotie van het Snapchat filter. Fred van Leer, Manuel Broekman en Ferry Doedens hebben de campagnevideo gedeeld op eigen social kanalen en zorgden hiermee voor awareness. Na dit eerste deel van de campagne werd in het tweede deel de nadruk gelegd op het genereren van verkeer richting de downloadpagina. Hiervoor werd influencer Britt Scholte ingeschakeld.