Wehkamp en TUI winnen DDMA E-mail Awards 2017

15-06-2017 (18:27) - Awards

Tijdens de DDMA Email Summit zijn vandaag de winnaars van de DDMA E-mail Awards bekendgemaakt. Wehkamp won zowel de juryprijs als de publieksprijs voor beste campagne. Marjolein Kleiberg van TUI werd uitgeroepen tot E-mail Vrouw van het Jaar.


Ook dit jaar waren er weer meer inzendingen dan de voorgaande jaren. De jury ziet een duidelijke ontwikkeling waarin de kwaliteit van de cases steeds hoger wordt. Jurylid Marc Borgers, die de prijzen uitreikte in een uitverkochte Kromhouthal: “Personalisatie gaat nu echt naar een hoger niveau door de toepassing van datagedreven modellen en algoritmes.”

Boost
De jury looft Wehkamp Warenhuis Boost, de winnende campagne, vanwege de manier waarop klantdata is gebruikt om te personaliseren. “Maar ook de cultuur, de complexiteit en de gekozen aanpak zijn onderscheidend. Dit is de toekomst van e-mail: meer personalisatie en relevantie door content, timing en frequentie.” Als winnaar versloeg Wehkamp de andere genomineerde campagnes ‘Tips na aankoop’ van Coolblue, ‘Persoonlijke Auto-aanbevelingen: Het mes snijdt aan drie kanten’ van Marktplaats en ‘VT Wonen Voorjaarshuis Actie 2017’ van Sanoma/VT Wonen.

TUI
Relevantie voor de klant heeft ook prioriteit bij Marjolein Kleiberg (TUI), de nieuwe E-mail Vrouw van het jaar, zo blijkt uit het juryrapport. “Marjolein heeft oog voor meer kanalen, andere merken, meer landen en de lange termijn. Zij durft intern verandering te prediken en vernieuwing te stimuleren. Voor de jury is Marjolein daarom de E-mail Vrouw van 2017.“ De andere genomineerde e-mailspecialisten waren Glenn Ikking van Marktplaats en Jochem Veenstra van de VakantieDiscounter.


Op de foto van links naar rechts: Marjolein Kleiberg (TUI), Mark Kruisman, Arnoud de Munnik en Rolf Broer (allen Wehkamp).