DDMA komt met Handboek Telemarketing

11-12-2012 (08:21) - Publicaties

Het Bel-me-niet Register bevat inmiddels ruim 7,5 miljoen telefoonnummers, handhaving van de Telecommunicatiewet leidt tot een stroom aan boetes (1,2 miljoen euro) en waarschuwingen en zorgt voor veel discussie onder contactcenters, adverteerders en juristen.
 
Er is wetgeving, zelfregulering en een standpunt van de toezichthouder OPTA. Om helderheid te bieden aan de sector publiceert branchevereniging DDMA het handboek ‘Telemarketing: Wet en werkelijkheid’. Een uitgebreid naslagwerk dat alle wet- en regelgeving bundelt en vervolgens vertaalt naar de marketingpraktijk. 
Door de veelvoud aan regels is het voor marketeers onduidelijk welke regels wanneer van toepassing zijn.
 
Wanneer moet je nu precies ontdubbelen met het Bel-me-niet Register (BMNR) en wat is het verschil tussen het BMNR en het Recht van Verzet? Dit handboek geeft de stappen weer die je moet zetten als je telemarketing inzet (inhouse of via een extern contactcenter). Wettelijke bepalingen, Code Telemarketing, het BMNR, Recht van Verzet en de handhaving van de OPTA komen aan bod. 
 

De 275 leden van DDMA hebben het handboek inmiddels gratis toegestuurd gekregen. Niet-leden kunnen het handboek Telemarketing bestellen voor een bedrag van € 199,- via de website van DDMA.