Onmisbaar naslagwerk: Logo R.I.P.

30-08-2012 (00:00) - Publicaties

De nieuwe editie van Logo R.I.P. is een ode aan vijftig corporate logo’s en vormt een belangrijk overzicht van deze iconen van hun tijd. Zo bevat de selectie de merken van NASA, PTT Telecom, BOAC en Pan Am. In deze herziene versie zijn ook de oude, iconische merken van AT&T, Kodak, DSM, Lucent, Rover en Xerox op het logokerkhof bijgezet. Elk lemma schetst kort maar gedetailleerd de ontwerp- en culturele achtergrond.


De eerste editie van Logo R.I.P. verscheen in 2003, en kreeg veel bijval in de pers. Zo schreef het Engelse tijdschrift Eye: ‘Logo R.I.P. works both as a critique of corporate culture and design’s complicity in it and a celebration of some of the past century’s most resonant graphic symbols.’ Het boek ontving een Lamp bij de jaarlijkse ADCN Awards en werd onderscheiden bij de D&AD Awards. Logo R.I.P. maakte deel uit van de prestigieuze tentoonstelling Graphic Design – Now in Production in de Cooper-Hewitt, National Design Museum, New York, en het Walker Art Center, Minneapolis.


De uitgave is geschreven en ontworpen door The Stone Twins, met een woord vooraf van Gert Dumbar. The Stone Twins is een creatief partnerschap, gevestigd in Amsterdam. Opgericht door tweelingbroers Declan en Garech Stone, is het bureau bekend om zijn intrigerende, conceptueel doordachte oplossingen. Het duo is ook hoofd van de afdeling Communicatie aan de Design Academy Eindhoven.

Engelstalig, 192 pagina's, 120x170 mm, hardcover met goud op snee
€ 17,00 ISBN 9789063692902


Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst op dit artikel.