Taskforce E-commerce publiceert playbook Marketplaces

25-02-2021 (10:50) - Publicaties

De Taskforce E-commerce van VIA publiceert vandaag het playbook ‘Marketplaces in het e-commercelandschap’. Hiermee wil de taskforce meer inzicht bieden in de impact van marketplaces op de (online) retailbranche, de sterke en zwakke punten van marketplaces in kaart brengen en domeinspecifieke spelers uitlichten. Het playbook is daarmee relevant voor zowel marketeers die (nog) weinig technische kennis hebben van marketplaces als onlinemarketingspecialisten die op zoek zijn naar handige achtergrondinformatie.

Wendy Pouw, directeur VIA: “Marketplaces zijn een van de grote drijvers van de groei van de
e-commercesector. Desondanks is de markt nog steeds aan het leren en aan het doorontwikkelen. Met name marketplaces zoals bol.com en Amazon beïnvloeden het oriëntatie-, zoek- en aankoopgedrag van de consument enorm. Dit veranderende gedrag heeft een blijvende impact op het totale e-commercelandschap. Het is een overzichtelijke bron van essentiële informatie die aansluit bij de vragen die in de markt leven. En die we indien nodig van een update zullen voorzien, zodat het een levend en relevant document blijft.”
 
Downloaden van het playbook kan hier.