The Ocean Cleanup succesvolste Nederlandse merk op Instagram

17-03-2020 (14:34) - Sustainable

The Ocean Cleanup is het meest succesvolle Nederlandse merk op Instagram. De non-profit organisatie die zich bezighoudt met het ontwikkelen van technologie gericht op het opruimen van plastic afval in de oceaan, staat op nummer 1 van de Instagram top 100 van Somention.
 
Voor het kwartaalonderzoek (januari t/m maart 2020) werden Nederlandse merken en internationale merken met een Nederlands Instagramaccount onderzocht. De engagement rate in combinatie met het aantal volgers werden onder de loep genomen. Er is gekeken naar zowel de grootte van de fanbase, als naar de hoeveelheid reacties en likes. De volledige top 100 vind je hier.
 
Diederik Chevalier, CEO Somention: ‘Wanneer doe je het nu goed op Instagram als merk, krijgen wij vaak als vraag. Wij vinden interactie net zo belangrijk als het aantal volgers, misschien nog wel belangrijker. Je creëert pas fans wanneer je naar mensen luistert en in gesprek gaat.’ Ben Kortman, Social Media Manager The Ocean Cleanup laat weten zeer vereerd te zijn met de prijs: ‘Het is mooi dat wij met behulp van onze social kanalen een verhaal kunnen vertellen dat bijdraagt aan het schoonmaken van de oceaan. Hoge engagement en een positief sentiment staan voor ons centraal, omdat we als non-profit ook van onze volgers afhankelijk zijn voor de financiering van ons project.’

Foto: Instagram The Ocean Cleanup