Azerion verwelkomt Teletubbies in Habbo en Hotel Hideaway

14-12-2021 (20:26) - Tech

Azerion, het digitale entertainment- en mediaplatform achter de online games Habbo en Hotel Hideaway, verwelkomt de Teletubbies in zijn metaverse om de 25e verjaardag van het viertal te vieren in 2022.
 
Als gevolg van een nieuwe samenwerking met WildBrain, eigenaar van de Teletubbies, wordt het viertal exclusief geïntroduceerd in Habbo en Hotel Hideaway. De digitale items bestaan onder andere uit Teletubbies-branded avatar onesies gebaseerd op Dipsy, Tinky Winky, Laa-Laa en Po. Ook kunnen spelers items verwachten zoals de Tubby Toaster, de bekende Custard Machine en Noo-Noo de stofzuiger, waarmee spelers hun kamers kunnen aankleden in de game.
 
Habbo is in het jaar 2000 opgericht door het Finse bedrijf Sulake. Deze metaverse was de eerste van zijn soort en inmiddels is de virtuele wereld en het sociale gaming-platform met onderscheidende pixel art-stijl beschikbaar in negen talen en trekt het jongvolwassenen (Gen-Z/Y) vanuit meer dan 150 landen aan. Hotel Hideaway is van dezelfde makers en biedt een 3D rollenspel-ervaring met naadloos geïntegreerde, creatieve evenementen om elkaar te ontmoeten, gezamenlijke momenten te creëren en te delen.
 
De merksamenwerking wordt overzien door Bare Tree Media, een leider op het gebied van digitale engagement voor merken en tevens wereldwijd licentiehouder van Teletubbies, samen met WildBrain's licentiebureau WildBrain CPLG.