Efficiënter adverteren met neuromarketing

13-02-2018 (14:41) - Tech

Door het gebruik van hersenscans en software die de bewegingen van je oog volgt, kun je met neuromarketing de laatste inzichten inzetten om (print) campagnes nog efficiënter te maken.

Het onderzoeksbureau Validators concludeerde dat hoe minder tekst, hoe beter, en dat je in een campagne beter maar één beeld kan gebruiken. Ook wordt te vaak teveel tegelijkertijd verteld. Teveel beeld en teveel tekst maakt dat een advertentie minder goed werkt. Daarbij is het van belang, zoals Nike dat bijvoorbeeld doet, om consistent een bepaald lettertype en logo te gebruiken, zodat het merk in één oogopslag wordt herkend. Daarnaast kijken consumenten graag naar een gezicht. Een model gebruiken in een advertentie werkt altijd beter dan alleen tekst en beeld. Ook belangrijk is het dat je goed in de gaten hebt wat de zogeheten 'kijkrichting' van het model is. Het onderzoek laat zien dat je de boodschap altijd naast het gezicht of in de kijkrichting van het gezicht moet plaatsen.


Erik Grimm/ Inma