Elastique wijkt af van 'klassiek logo met groene bomen'

20-11-2018 (09:15) - Tech

Zeven Europese landen hebben zich onlangs verenigd in het Amsterdam Declaration Parnership (ADP). Daarmee streven ze naar ontbossingsvrije, duurzame productie en import van cacao, soja en palmolie. Vandaag werd de nieuwe website gelanceerd, die door Elastique is ontwikkeld. 


Nederland, Duitsland, Italië, Denemarken, Frankrijk, Noorwegen en Engeland hebben het ADP ondertekend. Binnen de landen werken verschillende bedrijven en maatschappelijke organisaties samen om de doelen van het partnership te bereiken. 
'De vandaag gelanceerde site is erg belangrijk voor transparantie en informatieoverdracht. Wij zijn tenslotte een duurzaamheidsinitiatief waar heel veel partijen samenwerken', zegt Peter de Koning, directeur van het secretariaat van het ADP.


Het logo, dat ook ontwikkeld werd door Elastique, moest deze dynamische samenwerking reflecteren. 'Wat voor ons ook interessant was, was dat het bureau eerder technische oplossingen voor een algemeen publiek heeft ontwikkeld, zoals de app voor De Slimste Mens en Wie is de Mol?. Wij wilden geen klassiek groen logo met bijvoorbeeld bomen. Elastique kon ons verrassen', aldus De Koning.
'Het is dankbaar werk om voor maatschappelijke initiatieven een technische oplossing te mogen bedenken en ontwikkelen', reageert Michel van Honk, Managing Director van Elastique.