Klarna deelt platform voor klantauthenticatie

04-04-2019 (10:06) - Tech

Klarna introduceert vandaag een platform voor klantauthenticatie. Hiermee wordt een oplossing geboden voor diverse wereldwijde en lokale authenticatiemethoden. Zo krijgen opererende bedrijven de mogelijkheid om hun klanten een eenvoudige, veilige en gepersonaliseerde authenticatie-ervaring te bieden, ongeacht de markt waarin zij actief zijn.


Klarna heeft het voor miljoenen klanten in alle delen van de wereld mogelijk gemaakt om veilig online te shoppen zonder enig compromis te doen in een positieve shopervaring. Dit doet Klarna door gebruik te maken van haar in eigen beheer ontwikkelde platform voor klantauthenticatie. Nu wordt dit platform ook beschikbaar gesteld aan andere bedrijven.


Zij kunnen na een eenvoudige installatie direct toegang krijgen tot een breed scala aan wereldwijde en lokale authenticatiemethoden, zoals SMS, eenmalige wachtwoorden, lokale alternatieven zoals het Zweedse BankID en de door Klarna in eigen beheer ontwikkelde wereldwijde oplossingen voor identiteitsbeheer, bijvoorbeeld Bank Login.


krachtige beveiliging

Het platform van Klarna stelt bedrijven in staat om de authenticatiemethode te kiezen die het best aansluit op de behoefte van hun klanten. Het platform houdt hun gegevens veilig en waarborgt overeenstemming met de wet- en regelgeving, zonder voor frictie in de gebruikerservaring te zorgen. 


Nir Aravot, productmanager Customer Authentication Platform bij Klarna: 'Klarna houdt continu een focus op de klantervaring. Krachtige beveiliging is geen reden voor een mindere gebruikservaring. Klanten nemen daar simpelweg geen genoegen mee. Het aanbieden van een authenticatieplatform dat frictie tot een minimum beperkt, een gepersonaliseerde ervaring biedt en geen compromis sluit op de totale flow levert niet alleen voordelen op voor online shoppers in alle delen van de wereld. Dit biedt ook onderscheidend vermogen voor bedrijven.'