MessageBird introduceert Programmable Conversations

08-08-2018 (16:10) - Tech

MessageBird, het in Amsterdam gevestigde cloudcommunicatieplatform, introduceert Programmable Conversations: een API voor het samenbrengen van klantinteracties op meerdere kanalen in één gespreksinterface.


Door het consolideren van de volledige communicatiegeschiedenis van een klant in één interface kunnen bedrijven betere klantprofielen maken, waardoor ze nog betere, gepersonaliseerde klantervaringen kunnen bieden. Met Programmable Conversations integreren bedrijven de communicatiekanalen WhatsApp, WeChat, Facebook Messenger, Line, Telegram, SMS en Voice-interacties in hun communicatieworkflows.


Wware technische uitdaging

In de afgelopen jaren is het aantal verschillende messaging- en communicatiekanalen hard gegroeid en zijn de kosten van het wereldwijd communiceren met familie en vrienden radicaal verlaagd. Tegelijkertijd wordt voor bedrijven die ook via deze kanalen met hun klanten communiceren, de infrastructuur voor wereldwijde business-to-customer communicatie ingewikkelder, duurder en minder efficiënt. Naast deze hindernis is het implementeren van omnichannel communicatie een zware technische uitdaging. Elk kanaal vereist extra tijd en middelen van ontwikkelaars. Niet alleen voor de initiële implementatie, maar ook voor het nodige onderhoud dat volgt.


Merkloyaliteit vergroten

Programmable Conversations maakt het voor bedrijven mogelijk om klanten te ontmoeten op de kanalen die zij al gebruiken. Door de verbindingen met ’s werelds populairste kanalen toe te voegen en te onderhouden, doet MessageBird het zware werk. Hierdoor kunnen bedrijven zich focussen op het belangrijkste: het leveren van ervaringen die klanten blij maken en merkloyaliteit vergroten.


Meer informatie en om te beginnen met moderne klantbetrokkenheid naar: www.messagebird.com/nl/conversations.