Platform voor vrouwen Bumble lanceert in Nederland

31-07-2018 (15:19) - Tech

Wat in 2014 begon als dating app, is met de komst van Bumble BFF en Bumble Bizz uitgegroeid tot een allround socialmediaplatform voor 'people you don't know yet'. Dit alles met een sterke focus op 'female empowerment' zoals Bumble zelf zegt.


Louise Troen, VP Bumble: "Sinds de lancering in 2014 is het onze missie om een veilige plek te creëren waar mensen elkaar kunnen ontmoeten. Ons merk is geworteld in vriendelijkheid, respect en gelijkheid. De enorme groei van ons merk, met name buiten de US, laat zien dat er vraag is naar een dergelijke veilige plek. Niet alleen op het gebied van daten, maar ook voor andere ontmoetingen. Met de komst van Bumble Bizz en Bumble BFF proberen we aan deze vraag te voldoen."

 

nederland

Met meer dan 35 miljoen gebruikers wereldwijd worden dagelijks meer dan 1 miljoen female-first berichten verstuurd door vrouwen die de eerste stap durven te zetten. Na dit internationale succes is het tijd voor Bumble om de Nederlandse markt te veroveren. De Nederlandse vrouw is 'ready to make the first move', aldus Bumble.

Door het groeiend aantal gebruikers voelt Bumble dat het nu de juiste tijd is om de app ook actief in Nederland te lanceren. Hiermee zullen nieuwe features zoals Bumble Bizz ook beschikbaar zijn. In navolging van Duitsland, Frankrijk, Spanje, Engeland en Australië wordt de Nederlandse lancering gevierd met een specifiek Nederlands programma waarmee de Bumble gebruiker toegang krijgt tot een aantal activiteiten waarmee de Bumble gebruikers elkaar offline kunnen ontmoeten.