Platform161 en JCDecaux gaan samenwerken

16-04-2020 (10:31) - Tech

JCDecaux en Platform161 gaan samenwerken. Daardoor kunnen klanten via één platform zowel tv, display, mobiel als digitale buitenreclame onderdeel maken van hun media mix in digitale strategieën.
 
De bedrijven spreken van een win-winsituatie. Het gebruik van digitale buitenreclame is geen nieuw fenomeen, maar dankzij de connecties met DSP’s wordt het volgens hen een stuk gemakkelijker en sneller om mee te nemen in de media mix van campagnes. Het is de verbinding tussen online en offline media op zijn best. Adverteerders kunnen de digitale buitenreclame inventaris selecteren als onderdeel van hun media mix in digitale strategieën via het veelomvattende DSP kanaal van Platform161. Deze inventaris is vanaf deze week beschikbaar in de DSP van Platform161. 
 
'We zijn verheugd met de toegang tot de VIOOH-inventaris om de schermen van JCDecaux Nederland te kunnen targeten. Onze klanten kunnen ons multi-channel DSP gebruiken voor het inboeken van tv, display, mobiel en digitale buitenreclame op één platform. Met hierbij een premium exploitant aan boord, zien we veelbelovende tijden voor ons liggen’, laat Marco Kloots, CEO van Platform161, weten. 
 
Marc Bergers, digital lead van JCDecaux vult aan: ‘De samenwerking met Platform161 komt in een tijd waarin digitale buitenreclame, technologie en innovatie belangrijker zijn dan ooit. Voor Platform161 wordt het mogelijk om op nieuwe en unieke manieren bereik voor adverteerders te realiseren via JCDecaux's premium schermen op de beste locaties in de grootste steden van Nederland.’