Sintbot laat veelzijdigheid van bots zien

28-11-2018 (09:17) - Tech

Watermelon lanceert de Sintbot, een chatbot die antwoorden geeft op veelvoorkomende vragen die kinderen hebben over Sinterklaas. Daarmee wil het bedrijf laten zien hoe veelzijdig chatbots kunnen zijn.

Hoewel sommige marketeers nog liever op hun onderbuik vertrouwen, wordt data driven marketing ook steeds vaker ingezet. Vooral de chatbot blijkt daarbij populair te zijn. Gisteren werd een rapport van DDMA gepbuliceerd, waarbij 48 procent van de marketing professionals aangaf deze vorm van AI volgend jaar te gaan gebruiken.

Alexander Wijninga, CEO en mede-oprichter van Watermelon, wil daarom met zijn bedrijf zoveel mogelijk chatbots maken die het algemeen nut dienen. De Sintbot is dan ook niet alleen ingezet als leuke gimmick. 'Met de Sintbot willen we op een inspirerende en interactieve manier de ouders te laten zien hoe veelzijdig AI chatbots kunnen zijn', legt hij uit. 'En voor de kinderen bieden wij zo een inkijkje in de achtergronden van Sinterklaas, op een wijze die hen zeker zal aanspreken.'