Swapfiets lanceert eigen app

02-10-2018 (09:52) - Tech

Swapfiets heeft vandaag de eerste versie van haar eigen app gelanceerd. Hiermee kunnen klanten binnen 20 seconden een afspraak inplannen om hun fiets te laten repareren aan huis of in de winkel. Ook het ‘vastpinnen’ van de fiets is mogelijk, waardoor klanten nooit meer de parkeerplek van de fiets vergeten.


Martijn Obers, oprichter en Head of Products: ‘Alles draait bij ons om service. We verwachten dat we door de app 25% van ons Swapdesk personeel ingezet kan worden om nog betere service te leveren en onze klanten volledig ontzorgen in hun fietsgebruik.’ 

 

extra service

Met de Find-my-bike optie kunnen abonnementhouders hun fiets vastpinnen in de app. Obers: ‘Uit onze data weten we dat meer dan 20% van alle fietsen die als gestolen wordt opgegeven, achteraf helemaal niet gestolen blijkt. De gebruiker wist dan gewoon niet meer waar hij de fiets had neergezet. Met de app kunnen onze klanten de exacte locatie van hun fiets pinnen. Daarmee kunnen ze hun eigen blauwe band snel terugvinden in het overvolle fietsenrek op het station of in de stad.’

 

hoe het werkt

Abonnementhouders kunnen zelf afspraken inplannen op een moment dat het hen uitkomt, ook ‘s nachts. Als bijvoorbeeld een fiets gestolen of kapot is, kan de consument direct kiezen hoe laat er een nieuwe fiets bezorgd kan worden. Mocht de klant onverhoopt niet kunnen, dan is het mogelijk om zelf de afspraak kosteloos binnen een uur voor de geplande afspraak te annuleren. Naast deze functies kunnen gebruikers de route naar de dichtstbijzijnde winkel vinden waar ze terecht kunnen met hun fietsproblemen. Ook zit er een geheime verrassing verborgen in de app.