Top 10 Google AMP issues

15-11-2017 (09:43) - Tech

Accelerated Mobile Pages (AMP) worden de trend van 2018. Ze werden in februari 2016 door Google geïntroduceerd met als doel uitgevers te helpen met het verbeteren van de browse ervaring op mobiele apparaten. AMP zorgt namelijk voor een snellere laadtijd van rijke content zoals video’s, animaties en advertenties. Tevens zorgt AMP voor een betere plek in Google’s “top stories” box.

 

Er is een hoop discussie en scepsis over AMP, maar niks doen met AMP in 2018 is vrijwel geen optie. Recentelijk heeft Google zelfs aangekondigd AMP internationaal flink te promoten. AdWord adverteerders kunnen tevens binnenkort wereldwijd AMP pagina’s als hun landingspagina gebruiken en kunnen Accelerated Mobile Pages ook gerankt worden in Google's position zero (featured snippet).  


nieuwe feature

Deze zichtbare trend is de reden dat SEMrush een nieuwe feature heeft gelanceerd. Naast de gebruikelijke technische SEO issues, controleert de Site Audit van SEMrush vanaf nu ook op AMP validatiefouten. SEMrush heeft tevens een uitgebreide gids gemaakt hoe je AMP in je voordeel kunt gebruiken.


Om meer inzicht te creëren in het implementeren van AMP en als webmaster prioriteiten te kunnen stellen, zijn de 10 meest voorkomende AMP issues op een rij gezet. Hiervoor is de Site Audit van SEMrush gebruikt om de websites van de top 300 uitgevers in acht landen, waaronder Nederland, te controleren. Dit zijn de resultaten: