VanMoof S3 en X3 werken nu met Apple’s Find My-app

08-04-2021 (09:00) - Tech

VanMoof maakt bekend dat S3 en X3 e-bikes die vanaf vandaag worden besteld zullen werken met Apple’s Find My-app. VanMoof is een van de eerste e-mobility merken die zich bij Apple’s Find My-netwerk aansluiten. Riders kunnen hun nieuwe VanMoof-fietsen aan het objecten-menu toevoegen in de Find My-app, waarmee ze hun fiets op een veilige en beveiligde manier kunnen lokaliseren. Ze kunnen hun fiets vervolgens volgen via het uitgebreide en wereldwijde Find My-netwerk, dat bestaat uit honderden miljoenen Apple-apparaten.
 
Deze integratie met de Apple Find My-app past in de toekomstvisie van VanMoof - een toekomst met veel meer fietsen. ‘We brengen de toekomst van de fiets naar het nu’, vertelt Ties Carlier, medeoprichter van VanMoof. ‘De fiets zal binnenkort het belangrijkste vervoermiddel zijn in onze steden. Deze integratie komt dan goed van pas, want het geeft fietsers over de hele wereld de rust dat ze hun fiets snel terug kunnen vinden.’ Met het nieuwe objecten-tabblad in de Find My-app kun je nu je fiets op een kaart lokaliseren vanaf je iPhone, iPad of Mac.

‘We doen er alles aan om onze riders de allerbeste end-to-end ervaring te bieden en we zijn erg trots dat we onze Find My-enabled fietsen nu kunnen presenteren. We zijn een van de eerste merken die deelnemen aan het Find My-netwerk accessoireprogramma, een mooie prestatie die mogelijk is gemaakt door onze getalenteerde in-house ontwikkelaars. Het was een spannende kans die nieuwe mogelijkheden en gebruiksgemak oplevert voor onze riders over de hele wereld’Job Stehmann, Chief Product Design & Technology Officer bij VanMoof

Het Find My-netwerk, een netwerk van honderden miljoenen Apple-apparaten, lokaliseert je e-bike en maakt daarbij gebruik van alle ingebouwde privacy- en beschermingsmaatregelen van het netwerk.