WhatsThat vervangt tekst door plaatjes bij social shopping

03-07-2018 (13:22) - Tech

De Amsterdamse startup WhatsThat lanceert vandaag een nieuwe Q&A-app die vraag-en-antwoordsessies makkelijker maakt door tekst te vervangen door vragen in de vorm van afbeeldingen.  


Gebruikers kunnen vragen aan de WhatsThat-community voorleggen door een afbeelding te uploaden en een daarmee kunnen ze een reputatie opbouwen door vragen van andere gebruikers te beantwoorden. De belangrijkste focus van WhatsThat in dit stadium is om het aantal gebruikers en de onderlinge interactie te vergroten. In het volgende stadium gaat WhatsThat zijn platform openstellen voor merken, bureaus en influencers. 

 

hoe het werkt

Gebruikers kunnen vragen stellen aan de hand van een foto. Hun vrienden en volgers op WhatsThat kunnen deze vragen beantwoorden. Als ruil hiervoor worden zij beloond met reputatiepunten. Het puntenaantal vertegenwoordigt het reputatieniveau van gebruikers en neemt toe met het leveren van positieve bijdragen, zoals het stellen van vragen, het leveren van de juiste antwoorden en andere vormen van interactie met de WhatsThat-community.


Daarnaast kunnen gebruikers ook nog eens medailles verdienen. Het is de bedoeling dat in de toekomst actieve gebruikers beloningen kunnen krijgen bij merken en advertentiepartners die zijn aangesloten bij WhatsThat. 

 

betrouwbare antwoorden

Mark Austen, medeoprichter WhatsThat: “Het internet is een geweldig medium om naar informatie te zoeken. Toch is het nog altijd moeilijk om betrouwbare antwoorden te krijgen. We hebben WhatsThat ontwikkeld op basis van onze visie dat het eenvoudig moet zijn om direct betrouwbare antwoorden op vragen te krijgen. Visuele content wordt tot 60.000 sneller door ons brein verwerkt. Dit vergroot de kans om snelle antwoorden op vragen te krijgen aanzienlijk."