Adobe Advertising Cloud biedt adverteerders volledige transparantie

16-10-2017 (10:27) - Toeleveranciers

Met de komst van digitale advertenties hebben marketeers veel vooruitgang geboekt op het vlak van effectiviteit en efficiëntie. Maar de industrie blijft tegen een probleem aanlopen dat maar lastig op te lossen lijkt: te weinig transparantie.

 

Ondanks de indrukwekkende technologische innovaties blijven marketeers het lastig vinden om een antwoord te geven op eenvoudige vragen als: waar gaat het advertentiebudget naartoe en hoe presteren de advertenties? Daarbij lopen de marketeers tegen zaken aan als slechte mediakwaliteit, verborgen kosten en misleidende voorwaarden. 


verborgen kosten inzichtelijk

Adobe Advertising Cloud, het eerste end-to-end-platform voor het beheer van advertising binnen traditionele tv- en digitale formaten, kan deze uitdaging nu aanpakken. Het is het eerste media-inkoopplatform dat kan samenwerken met supply-side platforms (SSP) en exchange partners om alle kosten – inclusief de kosten die voorheen verborgen waren – volledig inzichtelijk te maken. Deze ontwikkeling sluit aan bij de huidige wens van leveranciers om klanten meer inzicht te geven in de dynamiek van advertentie-inkoop via veilingen.


alle leverancierskosten weergegeven

Supply-side platforms behalen de meeste omzet met de vergoeding die zij vragen voor het ondersteunen van online uitgevers bij het verkopen van hun beschikbare advertentieruimtes. Nadat duidelijk werd dat een aantal SSP’s extra mediakosten in rekening brachten aan inkooppartners, heeft Adobe Advertising Cloud industrieleiders gevraagd om een overeenkomst te tekenen waarmee deze kosten volledig verbannen zouden worden of heel duidelijk weergegeven zouden worden. Alle bekende leverancierskosten worden vanaf nu weergegeven binnen het platform van Adobe Advertising Cloud.


Meewerkende partners zijn:

Comcast FreeWheel
Google AdEx
Index Exchange
MoPub
OATH by Verizon
OpenX
Pubmatic
Sharethrough
SpotXchange
The Rubicon Project
Teads
Telaria
TrileLift

Lees meer over Adobe Advertising Cloud: http://www.adobe.com/advertising-cloud.html