Subway Restaurants nieuwe eSports partner van Ajax

29-09-2017 (12:16) - Toeleveranciers

SUBWAY Restaurants wordt de nieuwe eSports partner van Ajax. De retailketen omarmt het nieuwe domein binnen de club en maakte dit donderdagavond bekend tijdens de nachtlancering van FIFA 18 in de Ajax Fanshop. SUBWAY® Restaurants sluit het partnership af voor één jaar, met een optie voor nog een seizoen.

 

activaties

Rodger Schoester, senior marketing manager voor de Nordics en Nederland: “We hebben voor een samenwerking met Ajax eSports gekozen, omdat wij het SUBWAY-merk willen activeren in de doelgroep millennials en generatie Z. Via deze activaties willen we de fans extra plezier laten beleven aan Ajax en het spel. Ajax eSports hanteert zowel nationaal als internationaal een duidelijke strategie waarmee wij ons merk graag willen associëren. We blijven de resultaten van deze samenwerking met Ajax eSports goed analyseren, voor ons is het uiteraard belangrijk dat dit partnership ook een positieve werking heeft op het merk Subway.''  
 

virtuele tak

Menno Geelen, commercieel directeur van Ajax, licht de samenwerking toe: “We zijn sinds een aantal maanden in contact met Subway. Ze hebben de ontwikkeling van de virtuele tak binnen Ajax het afgelopen seizoen nauwlettend in de gaten gehouden. Wij zijn trots dat wij nu een partnership zijn aangegaan voor komend seizoen. De eSports-doelgroep is een belangrijke doelgroep voor Subway en daarom wordt de retailketen specifiek partner van dit domein.” 
 

SUBWAY® Restaurants is de vijfde partner van Ajax eSports. Eerder sloten hoofdsponsor Ziggo, adidas, ABN AMRO en EA Sports al een partnership met de virtuele tak binnen club.