Een nieuw merk laden, is smullen

Een nieuw merk laden, is smullen

14-07-2017 (10:00) - Appen met

Een jaar geleden ging het Nederlandse eFocus over in Franse handen. FONK was er toen als de kippen bij en vroeg mede-oprichter Marc-Paul Brandt naar zijn plannen. Inmiddels loodste Brandt het bedrijf dat nu Valtech heet, de afgelopen 12 maanden door een spannende periode. Wederom tijd voor een Whatsapp gesprek.

                                                                                                             Whatsapp status: *** geen status ***


Morning Marc-Paul,

Goedemorgen!


Hoe is het?

Het gaat erg goed! Lekker druk zo voor de vakantieperiode. 


Ja, en dan ook nog een jaar als Valtech achter de rug. Was dat wennen de afgelopen 12 maanden?

Dat was zeker even wennen. Vanaf het moment van overname, 1 juli vorig jaar, is het een rollercoaster geweest. Na 16 jaar met name actief te zijn geweest in NL ben je opeens een internationale speler met collega’s in inmiddels 16 landen. 

Daarnaast hebben we op 6 oktober de rebranding gelanceerd van eFocus naar Valtech. Dat was tijdens eDay, het grootste digital event in NL.

 
Klinkt goed, hoe is het nu met die rollercoaster?
Nu een jaar later is de integratie binnen de Valtech familie zo goed als afgerond. Ook begint onze naam tractie te krijgen in de Nederlandse markt. Zowel in de arbeidsmarkt als bij klanten/prospects. Omdat Valtech geen presence had in NL moeten we een nieuw merk laden.

 
Hoe ga je dat aanpakken?
We doen veel met events waarbij we naast sponsoring ook altijd presenteren. We zijn zeer actief op social media, wat meer gericht is op de arbeidsmarkt. Verder doen we veel met het delen van onze kennis via blogs en whitepapers. Tenslotte ook adverteren in media als Emerce en FD. We hebben een goed verhaal met Valtech wat resoneert in de markt.

 
Je gaat er vol in, begrijp ik! Staan er nog spannende verse projecten en new business op stapel?
Mijn achtergrond is marketing, dus een nieuw merk laden, is smullen. ;-)
Afgelopen periode hebben we mooie platformen gelanceerd voor o.a. Beter bed, Bouwcenter en Action. Daarbij groeit onze Digital marketing practice ook hard omdat we veel van dit soort platformen volledig runnen: van CRO, campagnes tot de techniek.


Genoeg te doen dus het komend najaar. Ga je ook nog even genieten van een verfrissende summer break of blijf je aan het roer de komende weken?

Ik ga zelfs wat langer een break nemen... Na 17,5 jaar vond ik het een moment voor een sabbatical van 3 maanden vanaf augustus.


Wowww! Dat heb je dan wel verdiend. Mag ik je nu alvast een prachtige reis wensen en zullen we afspreken dat we appen als je terug bent?

Dank je wel Nicolette. Je mag me altijd appen ;-)

 
Top. Van dat aanbod ga ik zeker gebruik van maken. Voor nu: geniet van je tijd vrijaf en tot de volgende keer!

Ciao!