Automobilist heeft het voor het zeggen in Citroën-campagne

20-02-2017 (11:59) - Campagnes

Citroën brengt mensen en hun ervaringen in hun auto in beeld in de campagne Citroën Inspired By You. In een hoofdfilm en een aantal korte filmpjes wordt getoond wat de auto’s, technologieën en services van Citroën bieden om de rijbeleving te versterken. Een typisch voorbeeld van eigenzinnigheid van het Franse merk met Nederlands roots. Nederlandse roots, aangezien grondlegger André Citroën Nederlandse voorouders had.


Arnaud Belloni
, Senior Vice President Marketing & Communicatie Citroën:  'Deze campagne illustreert de vernieuwing van Citroën in een jaar waarin veel lanceringen gepland staan. Het is hét moment bij uitstek om te laten zien wat Citroën momenteel is: een merk dat zich door zijn klanten laat inspireren en ze de service biedt die ze willen. Bovenal laat het zien dat Citroën begrijpt wat automobilisten willen en waarvoor zij de auto gebruiken.'


Net als in de vorige Citroën campagnes is de muziek weer van de hand van een Frans elektro-pop talent: de componist DATA, in samenwerking met Sacha Rieff: Retrofuturesoul. Zij werkte eerder samen met Citroën voor de TV-commercial ‘Abribus’ voor de Citroën C1. Haar nummer Don’t sing uit die campagne won vele prijzen en de bijbehorende videoclip werd wel 5 miljoen keer bekeken.


De campagne Citroën & You werd gemaakt in samenwerking met reclamebureau Les Gaulois.

 
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.
De video wordt geladen, een moment...duurt het te lang, refresh dan even.