Bavaria helpt NL naar EK-finale met geluksbroekje

20-05-2021 (10:33) - Campagnes

Bavaria lanceert haar nieuwe EK-campagne 'Geluk zit in een klein broekje'. Met Berry van Aerle als aanvoerder van de campagne, hoopt de Brabantse bierbrouwer dit jaar het EK-geluk van '88 te kunnen herhalen. In samenwerking met boxershortmerk Pockies ontwikkelde Bavaria een 'geluksbroekje', dat is gebaseerd op het shirt dat door het Nederlands elftal werd gedragen tijdens de legendarische EK-finalewedstrijd. Met de campagne speelt de Brabantse brouwer in op het idee dat bijgeloof en sport onlosmakelijk met elkaar zijn verbonden.

Het geluksbroekje is ontwikkeld in samenwerking met boxershortmerk Pockies, bekend van de boxershorts met zakken. Pockies ontstond zes jaar geleden als grap onder drie studenten, maar is inmiddels uitgegroeid tot een grote internationale modesensatie. Door jarenlange ervaring met 'Couch Couture', zoals Pockies hun kleding voor op de bank noemt, weet het merk precies waar een geluksbroekje aan moet voldoen.
 

Crossmediale campagne

Vandaag start de landelijke crossmediale campagne, ontwikkeld met creatief bureau Fama Volat. Naast de tv-commercial, wordt de campagne groots geactiveerd middels online video (Instream, YouTube, Connected TV), social media en buitenshuis met impact op grote digitale schermen (programmatic OOH),

Het Bavaria-geluksbroekje is te koop voor een bedrag van €8,99, in combinatie met een 'Lucky 7-pack' Bavaria-pils. Er is een mannen- en vrouwenmodel beschikbaar.