bol.com helpt ouders èn kinderen aan magisch Sinterklaasfeest

02-11-2020 (14:53) - Campagnes

Vorig jaar zorgde bol.com met Het Grote Speelgoedboek en interactieve verhaal Hulppiet al voor de nodige magie in de Nederlandse en Vlaamse huiskamers. De campagne van dit jaar gaat nog een stap verder in het integreren van offline met online. Digital agency Dept is verantwoordelijk voor de technische en creatieve ontwikkelingen van de gehele campagne.
 
Nieuw dit jaar is de Grote Speelgoedboek App. Door de image recognition in de app kunnen kinderen alles in het boek scannen en digitaal tot leven brengen. Na een interactieve introductie onboarding met de echte Sinterklaas kunnen kinderen video’s bekijken van hun favoriete speelgoed, spelletjes spelen en meedoen aan winacties.
 

Magie voor kinderen

Het Grote Speelgoedboek bevat een aantal opvallende technologische snufjes, zoals de 8D luisterverhalen. In binaural 360 graden audio, ook wel bekend als 8D geluid, beleven kinderen het avontuur van Jacky en haar denkbeeldige broertje Jack. Het verhaal is ingesproken door Tygo Gernandt, Barbara Sarafian (in België) én door Sinterklaas en zijn paard. In totaal zijn er tien verhaaltjes die samen voor 100 minuten luistermagie zorgen. Om dit luisterverhaal te promoten is er ook een tv-commercial gemaakt mét het paard van Sinterklaas.
 

Gemak voor ouders

De Grote Speelgoedboek App zorgt er ook voor dat kinderen gerichter hun verlanglijstje maken doordat ze op een interactieve manier meer over het speelgoed te weten komen. De cadeaus die ze graag willen hebben knippen ze uit en plakken ze op de Verlanglijstposter uit het boek. Op die manier wordt het voor ouders makkelijker om het juiste cadeau te kopen.
 
Cécile van den Heuvel, campagnemanager bij bol.com: “We zijn met Dept begin dit jaar gestart met de ontwikkeling van de Grote Speelgoedboek App. Nu alles bij elkaar komt is het mooi om te zien hoe we op een onderscheidende manier fun & inspiratie bieden voor kinderen en tegelijkertijd het ouders makkelijker maken met het kopen van sinterklaascadeaus!”
 

‘De winkel van blije koppies bezorgen’

In communicatie speelt bol.com in op de anticipatie van het geven van het perfecte cadeau; de blije koppies. Door heel het land hangen straks abri’s waarop kinderen vol trots te zien zijn met hun eigen gemaakte verlanglijstje. In de tv-commercial zien we Sinterklaas en zijn paard als iconisch duo in een magische setting op een dak. Sinterklaas probeert er alles aan te doen om die blije koppies te bezorgen, terwijl zijn paard er wel een beetje klaar mee is. Dit zorgt weer voor die typische bol.com humor. Uiteraard wordt de Sint geholpen door bol.com met de Verlanglijstposter én de bol.com app waarmee hij altijd het juiste cadeau koopt voor ieder kind.
In de afgelopen drie weken zijn influencers ingezet om Het Grote Speelgoedboek én de Grote Speelgoedboek App onder de aandacht te brengen bij ouders en kinderen. Vanaf vandaag wordt de campagne verder uitgerold op TV, Radio, OOH, online en social in Nederland en Vlaanderen.
 
René Verbong, executive creative director bij Dept: “Samen met bol.com hebben we creatie en techniek nog beter met elkaar weten te integreren. Met een magisch eindresultaat voor kids én ouders.”
 

Credits

Opdrachtgever: bol.com, Cecile van den Heuvel, Mathieu Veldhuizen, Niels Moes, Danielle Snoeij
Bureau: Dept
Creatie: Nina de Ridder, Tim Menko, René Verbong
Strategie: Dennis Hamakers
Account: Annika Timmer, Thomas van Slooten
RTV Producer: Raquel Wijngaarde, Dennis Gijsbers
Pro.mij: DPPRL
Regisseur: Nils Vleugels
Sound: Amp.Amsterdam en Earforce
Post: Postoffice
Influencermanager: Marco Wallenburg
Dev. app: Nathan Coppens, Johan Kruseman, Franklin Schamhart, Leon van Zijl, Ramon Nagelhout, Wesley Donk, Misha van Broekhoven, Nienke van Kuijk & Hugo Vieira
Mediabureaus: Dentsu Nederland en Mindshare België