Canday zet nieuwe merkpositionering Kras neer

10-01-2017 (11:23) - Campagnes

Kras heeft Today is Canday ingeschakeld om zijn aangescherpte positionering kracht bij te zetten met een themacampagne. Kras wil uitdragen dat het ‘begrijpt waar u naar toe wil’ en profileert zich daarmee als reisgenoot.  
 
doelgroep
Hierbij richt Kras, onderdeel van TUI, zich op een specifieke doelgroep: 55-plussers. Volgens de reisorganisatie een doelgroep die al een hoop van de wereld gezien heeft en die meer diepgang in zijn vakantie zoekt, maar bovenal een doelgroep die groeiende is, hetgeen de doelgroep interessant maakt voor Kras. 
 
campagne
De campagne, die in handen was van een creatief team bestaande uit Bernd van den Thillart en Jochem Visjager, is ontwikkeld voor tv, radio en online. De kracht van de commercials zit hem volgens het team in de eenvoud. Van den Thillart: ‘We hebben de twee commercials gewoon van achter ons bureau gemaakt, op basis van stockbeeld. Er is niets gefilmd.’ Dit had overigens vooral te maken met de beperkte tijd en middelen. 
 
Visjager, die zelf de commercials insprak, is ondanks deze beperkingen tevreden met het resultaat: ‘We wilden graag een reflectie van onze doelgroep in de commercials. Hoe ruim de keuze bij stockbeeldleveranciers tegenwoordig ook is, het materiaal bestaat voornamelijk uit frisse knappe mensen onder de 25. Dus het was nog wel even flink zoeken voor we de juiste beelden te pakken hadden. Het leuke van het zeer goed gelukte resultaat is dat je er helemaal niet in terug ziet dat er niet is gefilmd.’