CooperVision Benelux introduceert S1ngles

19-03-2021 (13:27) - Campagnes

CooperVision Benelux heeft op de aftrap gegeven voor ‘S1ngles’, een grootschalige en meerjarige campagne die CooperVision’s marktaandeel in daglenzen verder moet versterken.
 
In de hele Benelux wordt de toenemende vraag van consumenten naar daglenzen ervaren. Daglenzen zijn over het algemeen laagdrempelig en behalve in het opticienkanaal ook verkrijgbaar bij drogisterijketens en online retailers. Maar wie kiest voor de hoogste kwaliteit contactlenzen is het beste uit bij de oogspecialist. CooperVision biedt daar de keuze uit 3 soorten daglenzen, alle op basis van siliconen hydrogel. Deze ‘SiHy-daglenzen’ garanderen de gebruiker de hoogste mate van vrijheid in draaggemak, draagcomfort en ooggezondheid.
 
S1ngles is de overkoepelende merknaam voor de verschillende CooperVision’s SiHy-daglenzen. De campagne - ontwikkeld door l’eau - is zodanig ingericht, dat binnen het thema ‘Voel je vrij’ de verschillende lenzen zowel gezamenlijk als afzonderlijk een plek kunnen krijgen. En waarbij steeds tussen thema’s en seizoenen kan worden gewisseld. Woord en beeld van elke uiting vormen samen steeds een verhaal in 6 woorden. Die de dialoog tussen consument en oogspecialist op gang brengt.
 
Jeanine Francois (Brand Marketing Manager Benelux): “De marketing-inspanningen van CooperVision in de Benelux zijn met name geënt op het vergroten van de omvang en het rendement van de contactlenspraktijk van onze partners; oogzorgspecialisten die het beste voor hun klant willen en hún behoeftes en wensen centraal stellen. Maar die door de brede verkrijgbaarheid van daglenzen moeite hebben met het zich profileren als zichtspecialist ook in dit segment. Met S1ngles kunnen zij zich nu ook in het daglenzen segment scherper profileren. Namelijk als specialisten in vrijheid."
 
Olaf Cox (Managing Partner l’eau): “CooperVision is een grote speler in de wereld van contactlenzen. Dat vereist een andere opstelling naar de distributiepartners. Want die partners verlangen naast prima producten aanvullende toegevoegde waarde. En daar hoort dan ook andersoortige ondersteuning in marketing en communicatie bij. Onder meer met meer gedragsgerichte campagnes, die mensen op een andere wijze in beweging krijgen. En dat is waar een bureau als l’eau zich als de spreekwoordelijke vis in het water voelt.”