Hartstichting introduceert Beroerte-alarm

03-05-2016 (10:49) - Campagnes

De Hartstichting lanceert vandaag de campagne ‘Mond, spraak, arm. Beroerte-alarm!’. Met deze campagne wil de organisatie Nederlanders informeren over de signalen waaraan je een beroerte kunt herkennen. 
 
Door de bewustwordingscampagne hoopt de Hartstichting dat mensen eerder herkennen dat de alarmdiensten inschakeld moeten worden. Hierdoor kunnen slachtoffers sneller worden behandeld en wordt hersenbeschadiging zo veel mogelijk voorkomen. 
 
mantra
Reclamebureau Kingsday en de Hartstichting kozen ervoor om Nederland een mantra aan te leren. Zowel in de TV- als in de radiocampagne wordt gespeeld met de stelselmatige herhaling van de signalen. In de film zien we getuigen vertellen over hoe zij de signalen herkenden en wordt er verwezen naar het mantra: Mond, spraak, arm. Beroerte-alarm! Dit mantra vormt de rode draad in alle (toekomstige) voorlichting rond beroertes.
 
credits:
De Hartstichting:     Sandra Doornewaard / Caroline Wink
Bureau:                   Kingsday
Productie:               Akula 
Regie:                     Jacobine van Hellemond 
Media advies en inkoop: Initiative
Online bureau:         Blossom