Lanceringscampagne Viaplay van start met Max Verstappen

01-03-2022 (16:03) - Campagnes

Vandaag gaat de campagne van Viaplay officieel van start, met niemand minder dan Max Verstappen in de hoofdrol wil het merk een eigen positie zien te bemachtigen bij de Nederlandse kijker. In de lancerings-campagne, ontwikkeld door dentsuACHTUNG! laat Viaplay zien dat zij een flinke dosis extra spanning komen brengen aan de Nederlandse kijker. Uiteraard start de campagne met de focus op het unieke Formule 1 aanbod, waarvan het seizoen deze maand start.

In de TV commercial, die werd gemaakt in samenwerking met DPPLR draait het allemaal om Max Verstappen, de man met misschien wel de spannendste baan van Nederland. Zo zien we dat, zelfs hij, naast z’n dagelijkse 'sleur' wat extra spanning kan gebruiken. Deze gedachte gaf vorm aan de TVC waarin we zien dat Max zich na het winnen van een race naar huis snelt om op tijd te zijn voor de aftrap van een spannende Bundesliga wedstrijd.
 
In de geïntegreerde campagne blijft spanning centraal staan. Naast TV is de campagne ook online en op social te beleven, te horen op radio en wordt er groots ingezet met 3D out of home om mensen de spanning van de Formule 1 overal te laten beleven.
Eerst Formule 1, daarna de rest.
 

Formule 1

Sven Vening, Managing Director van dentsuACHTUNG! vertelt dat er heel bewust gekozen is om te starten met Formule 1. "Viaplay is heel veel meer dan Formule 1, dat gaan we stap voor stap vertellen aan Nederland. Maar met Formule 1 en Max in de hoofdrol stelen we de eerste harten van Nederland. Vanuit dezelfde merkgedachte zullen we daaropvolgend meerdere specifieke campagnes ontwikkelen om het volledige aanbod en straks ook de lokale originals te promoten, en zodoende nog meer harten sneller te laten kloppen door de spanning op viaplay."
 

Credits

Opdrachtgever: Viaplay, Nordic Entertainment group
Bureau: dentsuACHTUNG!
Productie: DPPLR
Regisseur: Nils Vleugels
Edit: Marc Bechtold
Grading & Online: Crabsalad
Muziek & Sound design: Public audio