Nespresso roept op om te zorgen voor de aarde en koffieboeren

11-05-2021 (12:34) - Campagnes

Nespresso gelooft in de positieve kracht van koffie, deze overtuiging staat dan ook centraal in de nieuwste campagne van het merk, 'Made with Care'. De campagne wordt wereldwijd gelanceerd met een video. George Clooney, merkambassadeur en lid van de Nespresso Sustainability Advisory Board (NSAB), deelt samen met andere vrienden van het merk wat er schuil gaat achter elk kopje Nespresso-koffie.

De campagne brengt de fundamentele overtuigingen van Nespresso tot leven: dat het maken van hoge kwaliteitskoffie een katalysator voor positieve verandering kan zijn met zorgvuldigheid en aandacht voor elk detail. Dit voert Nespresso uit met bijvoorbeeld het Nespresso AAA Sustainable Quality™ Program, dat is ontworpen om koffie van hoge kwaliteit te garanderen en tegelijkertijd het levensonderhoud van boeren te verbeteren en het milieu te beschermen, tot de inzet om bedreigde koffiesoorten en gemeenschappen nieuw leven in te blazen met het Reviving Origins-programma. Hetzelfde gevoel van zorg en aandacht ligt aan de basis van de belofte om elk kopje Nespresso-koffie koolstofneutraal te maken tegen 2022.


Made with Care

De campagnevideo sluit af met een duidelijke call-to-action waarin mensen worden uitgenodigd om mee te doen aan de beweging door online te delen wat zorg voor hen betekent, met de hashtag #MadeWithCare.