Oud en nieuw geld in de nieuwe Lotto reclame

10-08-2021 (16:07) - Campagnes

Lotto heeft de ‘vaakst vallende Jackpot in Nederland’ en brengt die onder de aandacht met een nieuwe campagne. De campagne bouwt verder op het idee dat in 2017 werd geïntroduceerd en waarin we Lotto winnaars volgen die een buitengewoon gewoon leven leiden. Ze delen hun geld veelal met familie en vrienden.
 
Saskia Baartman, Business Director Lotto: "Klanten geven terug dat ze liever kans te maken op iets minder miljoenen als daardoor de Jackpot vaker valt. Sindsdien is de Lotto Jackpot al door 24 spelers gewonnen en dus heeft de propositie zich de afgelopen jaren ruimschoots bewezen. De 'vaakst vallende Jackpot in Nederland' heeft daarom de hoofdrol overgenomen van de boodschap 'voor 2 euro kun je al miljonair zijn'." De grappige commercial speelt met het contrast tussen gevestigde en nieuwe welvaart.
 

Credits

De campagne die live gaat op tv, radio, online en instore is gezamenlijk vormgegeven door Selmore, Blauw Gras, Men In Green, Mindshare, Greenhouse en de in-house studio van Nederlandse Loterij. AMP.Amsterdam, Sven Figee (Sven Hammond) en Selmore schreven de muziek voor de tv-commercial. Het nummer ‘That Miami Vibe’ werd opgenomen in de Wisseloordstudio’s en ingespeeld door een big band met Paul van Kessel op zang.