Rabobank lanceert wervingscampagne om geld op het goede pad te houden

09-11-2021 (11:13) - Campagnes

Rabobank neemt haar poortwachtersrol serieus, zodat zaken als witwassen, fraude en het financieren van terrorisme worden voorkomen. Met de campagne 'Hou geld op het goede pad' zet de bank de zoektocht naar onderzoekers, analisten, procesverbeteraars en data experts in het vakgebied Know Your Customer (KYC) kracht bij.
 
De campagne laat zien dat geld levens kan verbeteren en dromen kan verwezenlijken zolang het in de juiste handen is en blijft. Want miljoenen geldstromen gaan op elk moment van de dag de wereld over.
 
De hoofdvideo 'De reis van geld' laat zien hoe belangrijk het is om geldstromen te analyseren en zo je klanten beter te leren kennen. In videoportretten en verdiepende artikelen nemen Rabobank medewerkers je mee in de details van hun werk. De campagne is ontwikkeld in samenwerking met Kaliber Interactive. Strategy director Sytse Kooistra: "Berichtgeving over dit vakgebied is vaak negatief terwijl er veel positief werk wordt verzet door het KYC-team. De positieve kant willen we belichten. Want dat is een belangrijke drijfveer van het team en heeft aantrekkingskracht naar talent toe. Daarnaast past het goed bij de missie van de coöperatieve Rabobank."
 

Credits

Rabobank: Kim Opmeer, Tessa van Berckelaer, Ilse Vos, Geert Roggen
Strategie & Concept: Kaliber Interactive
Media: PHD Media & Reprise
Videoproductie: Frits Jan Smit, Bas Mooij