RLVNT richt aandacht op kinderleed

24-05-2016 (11:43) - Campagnes

Terre des Hommes heeft RLVNT ingeschakeld om een campagne te maken die mensen bewust maakt van kinderleed. De betrokkenheid van Nederlandse bedrijven bij kinderarbeid in de Indiase mica-mijnen staat centraal. Met de campagne hoopt Terre des Hommes te bereiken dat veel mensen een petitie tekenen om kinderarbeid een halt toe te roepen.
 
Mica is een grondstof die zorgt voor een mooie glans op je huid, haar, verf of autolak en wordt ingekocht door grote (ook Nederlandse) bedrijven. In de campagne voor Terre des Hommes wordt gespeeld met de manier waarop adverteerders ‘micaproducten’ aanprijzen. Ze promoten shampoo en crème op een glossy manier en zetten daarbij geen reclamepraatje, maar een confronterende tekst.
 
Tekla Reuten 
Tekla Reuten is ambassadeur van Terre des Hommes en staat centraal in de campagne. Zij gaf haar vrije Pinksterdag op om zich te laten fotograferen door de getalenteerde fotograaf Alek. RLVNT is erg trots op het resultaat en roept op de petitie te ondertekenen.
 
Teken de petitie hier