Willem Alexander lanceert campagne bloeddonordag
14-06-2016 (13:02) - Campagnes
Vandaag is de internationale campagne van de Wereld Bloeddonordag onder toeziend oog van Zijne Majesteit Koning Willem Alexander officieel live gegaan in het concertgebouw in Amsterdam. De muzikale begeleiding was in handen van harpist Remy van Kesteren, die tevens de muziek voor de drie commercials van de campagne heeft gecomponeerd.
De internationale campagne is voor Sanquin en de WHO ontwikkeld door Total Active Media. De commercials zijn geregisseerd door Smarthouse Films-regisseur Roel Boorsma. De makers van de campagne willen bloeddonoren in de hele wereld dank betuigen, door de vraag ‘stel dat de mensen die je hebt gered, weten wie je bent’, te stellen. Sanquin en de WHO proberen zo een statement te maken die wereldwijd bloeddonors voor één dag uit de anonimiteit haalt.
credits:
Campagne: Share life, Give blood
Klanten: Sanquin Bloedvoorziening, WHO
Bureau: Total Active Media
Concept: Guido van Breda (art) en Marcel Jiskoot (copy)
Strategie: Dennis Glijn
Account: Fleur Schrader
Verantwoordelijk bij Sanquin: Imke Sikkema en Hezeke Hoefnagel
Verantwoordelijk bij de WHO: Christopher Tomlin Bailey
Fotografie: Aatjan Renders
Productiemaatschappij / producent: Smarthouse Films - Danielle Guirguis
Regisseur: Roel Boorsma
Dop: Marc de Meijer
Sound design en muziekproductie: Amp Amsterdam
Muziek: Remy van Kesteren
Online Postproductie: De Lodge
Online Postproductie: De Lodge