Willem Alexander lanceert campagne bloeddonordag

14-06-2016 (13:02) - Campagnes

Vandaag is de internationale campagne van de Wereld Bloeddonordag onder toeziend oog van Zijne Majesteit Koning Willem Alexander officieel live gegaan in het concertgebouw in Amsterdam. De muzikale begeleiding was in handen van  harpist Remy van Kesteren, die tevens de muziek voor de drie commercials van de campagne heeft gecomponeerd. 
 
De internationale campagne is voor Sanquin en de WHO ontwikkeld door Total Active Media. De commercials zijn geregisseerd door Smarthouse Films-regisseur Roel Boorsma. De makers van de campagne willen bloeddonoren in de hele wereld dank betuigen, door de vraag ‘stel dat de mensen die je hebt gered, weten wie je bent’, te stellen. Sanquin en de WHO proberen zo een statement te maken die wereldwijd bloeddonors voor één dag uit de anonimiteit haalt. 
 
credits: 
Campagne: Share life, Give blood 
Klanten: Sanquin Bloedvoorziening, WHO 
Bureau: Total Active Media 
Concept: Guido van Breda (art) en Marcel Jiskoot (copy)
Strategie: Dennis Glijn 
Account: Fleur Schrader 
Verantwoordelijk bij Sanquin: Imke Sikkema en Hezeke Hoefnagel 
Verantwoordelijk bij de WHO: Christopher Tomlin Bailey 
Fotografie: Aatjan Renders 
Productiemaatschappij / producent: Smarthouse Films - Danielle Guirguis 
Regisseur: Roel Boorsma 
Dop: Marc de Meijer 
Sound design en muziekproductie: Amp Amsterdam 
Muziek: Remy van Kesteren
Online Postproductie: De Lodge