Coole campagne insteek van Ben

05-07-2016 (15:58) - Creatie

Terwijl de meeste telecommerken ‘meer, meer, meer’ pushen omdat het kan, draait de nieuwe Ben-campagne om EN-EN; wanneer jij het zelf wilt. 'Wij zijn erg blij met deze nieuwe stap. Hoe cool is het dat we niemand opleggen wat ze allemaal moeten doen met hun mobiele telefoon.'
 
De nieuwe Ben-campagne gaat over het inzicht dat mensen EN-EN willen. Namelijk 100% genieten van de leuke dingen die je mobiel je biedt én 100% aandacht voor de mooiste momenten met elkaar. Passend in de hybride lifestyle van nu. Sneller afwisselen. Intuïtief en zelfbewust. Met positieve kijk op de wereld om ons heen. 
 
Ben Imhoff, CD Red Urban & Etcetera: 'Ben is hét mobiele mentaliteitsmerk dat iedereen zichzelf laat zijn. Afgelopen jaar zijn we de beweging gestart van ‘idealist van toen’ naar de ‘persoonlijke budget challenger van nu’. Met deze nieuwe campagne kruipen we nog dichter op de huid van iedereen die zoveel mogelijk plezier uit zijn euro’s wil halen. We geven Ben bewust de bijrol: Je hoeft echt niet al je tijd aan mij te besteden. Dat is lekker positief en tegendraads in de markt.'
 
Renske Nouwens, Manager Marketing Ben: 'Wij zijn erg blij met deze nieuwe stap. Hoe cool is het dat we niemand opleggen wat ze allemaal moeten doen met hun mobiele telefoon. Want Ben speelt een beperkte rol in hun levens. Maar Ben helpt wel iedereen om zo veel mogelijk plezier te halen uit zijn of haar budget.'
 
De regie van de nieuwe Ben-campagne is gedaan door Johan Kramer: 'Ik vind het een mooie, herkenbare gedachte van het Red Urban team; dat je het ene moment opgaat in je mobiel en dat je op het volgende moment je onderdompelt in het plezier met elkaar.'
 
credits
Opdrachtgever: BEN
Verantwoordelijk bij klant: Renske Nouwens, Kaspar van den Berg, Leon Toet 
Bureau: Red Urban & Etcetera
Creatie: Robin Meekel, Patrick van Haperen, Ben Imhoff 
Strategie: Job Koopman, Frank Huiberts
Business Director: Sjoerd van Loon
Campaign Producers: Marieke Prette, Fabienne Molleman, Joze Rikken
Fotografie: Johan Kramer
Productiemaatschappij: Halal
Executive producer: Roel Oude Nijhuis
Producer: Poeiwah Cheung 
Regisseur: Johan Kramer
DOP: Lex Brand
Online en grading: Joppo@De Grot
Editing: Kevin Whelan
Music composing & Sounddesign: Earforce