Audi op 1 bij de Nederlander

15-09-2016 (14:01) - Marketing

Als er voldoende budget is, kiest de Nederlandse automobilist voor een Audi. Maar liefst 11 procent begeert een wagen met vier ringen op de grille. Mercedes en BMW (8 %) staan op een gedeelde tweede plaats. Slechts één procent van de Nederlanders zou het liefst een Ferrari kopen. Dat blijkt uit een representatieve enquête die is uitgevoerd in opdracht van Quote, Esquire en Men’s Health.

Andere uitkomsten van het onderzoek: Slechts 6 procent van de Nederlanders zit op de zelfrijdende auto te wachten en 81 procent van de mensen laat zich bij de aanschaf van een auto vooral leiden door het comfort. 
 
Het onderzoek leert verder onder andere dat er niets lelijker is dan een gehaakte wc-rolhouder op de hoedenplank, dat automobilisten zich vooral ergeren aan agressieve rijders, dat de stuurkunsten van vrouwen nauwelijks lager worden ingeschat, dat 61 procent van de mensen zich er onderuit probeert te kletsen als ze een parkeerbeambte een bekeuring uitschrijft, dat slechts 15 procent van de Nederlanders bij het zien van een blondine in een dure SUV denkt dat ze die zelf heeft verdiend en dat een kleine minderheid van de Nederlanders de auto ook wel eens heeft gebruikt om seks in te hebben. Van hen vond 30% dat een goddelijke ervaring, terwijl vijf procent vooral bang was voor vlekken in de bekleding. 
 

Bureaus

Media

Economisch